Maveproblemer, sover dårligt både nat og dag

8. november 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Maveproblemer, sover dårligt både nat og dag

Hej Helen.

Nu sidder jeg her foran computeren efter endnu en frygtelig nat, og vi orker snart ikke mere. Vores søn på 4 måneder har haft mavepine de første fire måneder og det bliver bare ved. Han sover frygtelig dårligt både nat og dag - han vågner rigtig mange gange med skrig og trykker og klemmer og prutter.

SP har foreslået Nutramigen, for at finde ud af, om han har mælkeallergi, men hvor længe går der, inden man kan se, om det virker?

Han kan slet ikke fordrage det, så vi er nød til at putte lidt sukker i (SP's ide), for at han vil spise det, og det har jeg det rigtig skidt med, for det er slet ikke godt til ham.
Lægen siger, at han trives fint, tager på og ellers ser sund og rask ud. Ørerne fejler heller ikke noget og vi har været til kiropraktor med hans nakke grundet en hård fødsel. Vi har også prøvet zoneterapi, det ...

Annonce

... virkede super godt, men er ligeså stille blevet slemt igen.

Vi har prøvet zoneterapi igen, men nu virker det ikke... Så vi er ved at løbe tør for ideer.
Og ja, vi husker også på, at være stille og rolige og trække vejret dybt og ikke piske en stemning op, og vi husker også, at vi ikke skal reagere på den mindste lyd, han kommer med, og at han skal leges og nusses med i løbet af dagen, hvilket vi også nyder.

Men vi er grædefærdige efterhånden, det er frygteligt ikke at få sin nattesøvn og så heller ikke have ro om dagen til at få sovet lidt. Men værst af alt er det frygtelig at se, at han har ondt og ikke kan gøre noget...

Lægen trøstede os med i torsdags, at det ikke ville vare ved, til han skulle i skole..... Fantastisk humor....

Hvis du ellers har ideer er de meget velkomne.

Håber meget på din hjælp.

Venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor