Tænder, måske gravid igen og ...

27. september 2009

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Tænder, måske gravid igen og ...

Kære Helen.

Først status : Jeg har det godt ;) Medicinen hjælper mig fortsat fint, det var det helt rigtige for mig at gøre! Nogle gange kan psykologer bare ikke ordne det hele...

Først vil jeg høre dig: Hvornår kan man senest forvente tandfrembrud? Min datter har ingen tegn på tænder endnu, hun er 13 mdr.

Det andet: Ikke at jeg vil være gravid ligenu, jeg forestiller mig, at graviditeten tidligst skal starte om et år, optimalt set om to, for at vi kan nå at nyde endelig at have fået en rolig tid med vores lille pige ovenpå den turbulente start.
Men hvad mener du om, at jeg overhovedet overvejer at få flere børn med det forløb, jeg har været igennem?

Jeg ved jo, der desværre er risiko for at ryge ned igen ved en kommende graviditet, og jeg kan ikke være i medicinsk behandling på det præparat, jeg får nu, hvis jeg vil være gravid.

Når man ser på søskendeforhold, hvad vil så være den "objektivt set " optimale aldersforskel imellem søskende? Og er der noget, du mener, jeg skal tænke særligt over/være ekstra opmærksom ...

Annonce

... på/kan gøre forebyggende i forhold til min datter, før vi evt. beslutter os for at få endnu et barn?

Ja, jeg tænker jo lidt ekstra over tingene. At miste et barn gør noget ved en - og så alle de svære følelser, jeg har måtte tackle efterfølgende, da min datter blev født.. Pyha.. Det har været en barsk start på livet som mor...

Men jeg har det heldigvis meget bedre nu - og kan sige fra bunden af mit hjerte, at jeg elsker min datter over alt på denne jord!!!! Og jeg nyder den gave, det er at være mor :)

Og så trives jeg i øvrigt også med at være tilbage i mit job, det giver noget stabilitet i hverdagen - og jeg kan se og høre, at min datter er ved at være faldet til i sin vuggestue. Men det er stadig meget hårdt at aflevere hende til andre..

Nå.. Alt i alt.... Mørket har sluppet sit tag i mig.
Og vi var på kirkegården i dag med blomster til vores førstefødte lille pige - og gik derfra med tårer og smil - og vores allerdyrebareste siddende glad og pludrende i klapvogen. Hvor heldig jeg har fået lov at være!

Kram fra mig!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"