Brev:
Tænder, måske gravid igen og ...
27. september 2009
Alder:
13 mdr.
Tænder, måske gravid igen og ...
Kære Helen.
Først status : Jeg har det godt ;) Medicinen hjælper mig fortsat fint, det var det helt rigtige for mig at gøre! Nogle gange kan psykologer bare ikke ordne det hele...
Først vil jeg høre dig: Hvornår kan man senest forvente tandfrembrud? Min datter har ingen tegn på tænder endnu, hun er 13 mdr.
Det andet: Ikke at jeg vil være gravid ligenu, jeg forestiller mig, at graviditeten tidligst skal starte om et år, optimalt set om to, for at vi kan nå at nyde endelig at have fået en rolig tid med vores lille pige ovenpå den turbulente start.
Men hvad mener du om, at jeg overhovedet overvejer at få flere børn med det forløb, jeg har været igennem?
Jeg ved jo, der desværre er risiko for at ryge ned igen ved en kommende graviditet, og jeg kan ikke være i medicinsk behandling på det præparat, jeg får nu, hvis jeg vil være gravid.
Når man ser på søskendeforhold, hvad vil så være den "objektivt set " optimale aldersforskel imellem søskende? Og er der noget, du mener, jeg skal tænke særligt over/være ekstra opmærksom på/kan gøre forebyggende i forhold til min datter, før vi evt. beslutter os for at få endnu et barn?
Ja, jeg tænker jo lidt ekstra over tingene. At miste et barn gør noget ved en - og så alle de svære følelser, jeg har måtte tackle efterfølgende, da min datter blev født.. Pyha.. Det har været en barsk start på livet som mor...
Men jeg har det heldigvis meget bedre nu - og kan sige fra bunden af mit hjerte, at jeg elsker min datter over alt på denne jord!!!! Og jeg nyder den gave, det er at være mor :)
Og så trives jeg i øvrigt også med at være tilbage i mit job, det giver noget stabilitet i hverdagen - og jeg kan se og høre, at min datter er ved at være faldet til i sin vuggestue. Men det er stadig meget hårdt at aflevere hende til andre..
Nå.. Alt i alt.... Mørket har sluppet sit tag i mig.
Og vi var på kirkegården i dag med blomster til vores førstefødte lille pige - og gik derfra med tårer og smil - og vores allerdyrebareste siddende glad og pludrende i klapvogen. Hvor heldig jeg har fået lov at være!
Kram fra mig!