Brev:
Mulig brok hos mor
22. september 2009
Alder:
14 mdr.
Mulig brok hos mor
Hej Helen,
Jeg vil lige tillade mig at spørge dig om et problem - som ikke er min søns, men mit eget - da jeg tænkte at du evt. ville vide, hvem jeg kan spørge til råds om dette - ved godt at det ikke er dit område, men jeg bor i udlandet og kan ikke her få særlig god information omkring dette.
Jeg fødte for første gang for 14 mdr siden, og har indenfor de sidste par måneder mærket en slags "bule" i den øverste del af maven, især når jeg ligger ned - som en bule der kommer frem og forsvinder igen nogle gange - ligeledes har jeg ofte kvalme som kommer fra det sted!
Jeg har konsulteret en kirurg og har fået taget scanning - de mener at det er brok efter graviditet, dvs. at mine mavemuskler har "skilt" sig for meget og derved poser tarmen ud indimellem som brok - øv!
Men kirurgen siger, ja, jeg har skære dig op fra øverst til nederst på maven... men fraråder det dog - og nej tak, det har jeg ikke lyst til (vil også gerne være gravid igen snart!) - men derfor vil jeg gerne forsøge at lave øvelser selv der kan gøre godt mod denne brok (er ikke igang med maveøvelser endnu, da jeg ikke ved om det så ville gøre det værre?) - men kirurg etc. kan ligesom ikke give info om dette - så jeg kunne evt. forestille mig en slags fysioterapeut med speciale i efter-graviditeter eller noget lign.?
- har du en idé til en person/klinik i DK (jeg skal til DK snart)...?
TAK
Mange hilsner
Lone