Mulig brok hos mor

22. september 2009

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Mulig brok hos mor

Hej Helen,

Jeg vil lige tillade mig at spørge dig om et problem - som ikke er min søns, men mit eget - da jeg tænkte at du evt. ville vide, hvem jeg kan spørge til råds om dette - ved godt at det ikke er dit område, men jeg bor i udlandet og kan ikke her få særlig god information omkring dette.

Jeg fødte for første gang for 14 mdr siden, og har indenfor de sidste par måneder mærket en slags "bule" i den øverste del af maven, især når jeg ligger ned - som en bule der kommer frem og forsvinder igen nogle gange - ligeledes har jeg ofte kvalme som kommer fra det sted!

Jeg har konsulteret en kirurg og har fået taget scanning - de mener at det er brok efter graviditet, dvs. at mine ...

Annonce

... mavemuskler har "skilt" sig for meget og derved poser tarmen ud indimellem som brok - øv!

Men kirurgen siger, ja, jeg har skære dig op fra øverst til nederst på maven... men fraråder det dog - og nej tak, det har jeg ikke lyst til (vil også gerne være gravid igen snart!) - men derfor vil jeg gerne forsøge at lave øvelser selv der kan gøre godt mod denne brok (er ikke igang med maveøvelser endnu, da jeg ikke ved om det så ville gøre det værre?) - men kirurg etc. kan ligesom ikke give info om dette - så jeg kunne evt. forestille mig en slags fysioterapeut med speciale i efter-graviditeter eller noget lign.?

- har du en idé til en person/klinik i DK (jeg skal til DK snart)...?

TAK
Mange hilsner
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder