Brev:
Ked af det ved aflevering, væske og lejrtur
12. august 2009
Alder:
3 år
Ked af det ved aflevering, væske og lejrtur
Hej.
Sophie er nu fyldt 3 år, og er startet i børnehave.
Det går kanongodt, men hun er begyndt at pylre og græde når man afleverer hende derude. Det gjorde hun også nogle gange i dagplejen.
Hun startede her den 3. august, og de første 4 dage gik det hele bare super. Men de sidste gange vi har afleveret hende derude, er hun blevet rigtig fortvivlet når mor eller far tager afsted..
Men når man ringer 5 minutter efter, er der bare ingenting... hvordan kan vi få hende ud af den "dårlige vane", eller hvad vi nu skal kalde det?
Hun bliver også nogle gange ked af det ved putningen herhjemme, og siger at hun er ked af at man går...
Derudover så er hun, og har altid været, svær at få til at drikke.. Hendes lillesøster, som jo kun er 9 mdr, drikker f.eks. næsten et helt glas mælk til aftensmaden, hvor Sophie kun drikker en lille mundfuld. Vi har prøvet at gøre hende opmærksom på det når hun har tisset, ved at sige at tisset bliver så gult fordi man ikke drikker nok, men det er ligesom ikke nok at bearbejde hende sådan. Vi skåler også meget, men hun drikker bare ikke særlig meget bagefter..
Og sidst et lille kritisk spørgsmål.. Her i slutningen af august skal hele børnehaven (40 børn) og pædagogerne på lejr. Fra tirsdag morgen til torsdag eftermiddag. Uden forældrebesøg..
Vi er meget i tvivl om vi skal sende Sophie med, da hun til den tid kun har "kendt" børnene og de voksne i godt 3 uger.. Vi kan jo selvfølgelig bare hente hende hvis det er nødvendigt, men vores bekymring går mere på, om hun kan få et form for psykisk knæk af at komme afsted, og så skulle hentes?
Måske er vi bare pylrede, men det er bare lidt svært at sende sit lille barn med en masse mere eller mindre fremmede mennesker... Jeg er ikke i tvivl om, at de nok skal behandle hende ordentligt, men vil bare så nødig have at hun bliver ked af det.. :-)
Med venlig hilsen
Christian