Ked af det ved aflevering, væske og lejrtur

12. august 2009

Kategori:
Alder:
3 år

Ked af det ved aflevering, væske og lejrtur

Hej.

Sophie er nu fyldt 3 år, og er startet i børnehave.
Det går kanongodt, men hun er begyndt at pylre og græde når man afleverer hende derude. Det gjorde hun også nogle gange i dagplejen.

Hun startede her den 3. august, og de første 4 dage gik det hele bare super. Men de sidste gange vi har afleveret hende derude, er hun blevet rigtig fortvivlet når mor eller far tager afsted..

Men når man ringer 5 minutter efter, er der bare ingenting... hvordan kan vi få hende ud af den "dårlige vane", eller hvad vi nu skal kalde det?

Hun bliver også nogle gange ked af det ved putningen herhjemme, og siger at hun er ked af at man går...

Derudover så er hun, og har altid været, svær at få til at drikke.. Hendes lillesøster, som jo kun er 9 mdr, drikker f.eks. næsten et helt glas mælk til aftensmaden, hvor Sophie kun drikker en lille mundfuld. Vi har prøvet at gøre hende opmærksom på det når hun har tisset, ved at sige at tisset ...

Annonce

... bliver så gult fordi man ikke drikker nok, men det er ligesom ikke nok at bearbejde hende sådan. Vi skåler også meget, men hun drikker bare ikke særlig meget bagefter..

Og sidst et lille kritisk spørgsmål.. Her i slutningen af august skal hele børnehaven (40 børn) og pædagogerne på lejr. Fra tirsdag morgen til torsdag eftermiddag. Uden forældrebesøg..
Vi er meget i tvivl om vi skal sende Sophie med, da hun til den tid kun har "kendt" børnene og de voksne i godt 3 uger.. Vi kan jo selvfølgelig bare hente hende hvis det er nødvendigt, men vores bekymring går mere på, om hun kan få et form for psykisk knæk af at komme afsted, og så skulle hentes?

Måske er vi bare pylrede, men det er bare lidt svært at sende sit lille barn med en masse mere eller mindre fremmede mennesker... Jeg er ikke i tvivl om, at de nok skal behandle hende ordentligt, men vil bare så nødig have at hun bliver ked af det.. :-)

Med venlig hilsen
Christian

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge