3 årig onanerer

21. juli 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

3 årig onanerer

Kære Helen

Jeg skriver til dig, fordi jeg føler mig rådvild.

Mit (eneste) barn på 3 og halvt år er en dejlig, sund og rask dreng med en masse "krudt i numsen". Han trives herhjemme og han trives i børnehaven. For ca. et halvt år siden fik han en ny vane, som siden har udviklet sig til en hyppig aktivitet: han onanerer. I begyndelsen var det bare en undersøgelse af sin tissemand, hive i den og glæden ved at opdage, at den bliver stor og stiv. Både hans far og jeg har altid sagt til ham, at det er ok at undersøge sig selv, at lege med sin tissemand. Da han gjorde det alle mulige steder og tidspunkter, sagde vi til ham, at han skulle lege med tissemanden, da han var i bad.

I de seneste 2-3 måneder begyndte han at onanere ved at lægge sig på maven, hænderne imellem benene og bevæge numsen hurtigt ...

Annonce

... op og ned. I de seneste dage er denne aktivitet blevet meget hyppigt, 5-6 eller flere gange om dagen, ofte inden han skal sove (til middag og om aften) Men han kan også være midt i en leg, vi kan fx være ude i haven og lege og hygge, så løber han pludseligt ind i soveværelset og "hygger" sig i sengen i 10-15 minutter.

Jeg siger aldrig til ham, at det er forkert at gøre. Han skal jo ikke skæmme sig over det. Men jeg står helt uforstående overfor dette fænomen, et treårigt barn, der onanerer så meget - er det normalt???????

Jeg har lagt mærke til, at de dage, hvor han oftest onanerer, er han generelt mere vild og urolig, han tumler og slås og er "oppe at køre". Kan det have noget med hormoner at gøre? Og hvad skal vi stille op med det?

Håber på dit hurtige svar.

Med venlige hilsner
Gabriella

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Hofteklik

Alle nyfødte undersøges for hofteklik - også kaldet hofteskred eller hofteledsdysplasi. Det ses hos ca. 1% af alle børn. Det opdages ofte ved, at man kan høre et lille klik, når barnets ben drejes op mod maven og udad. Det skyldes, at lårbenshovedet kan glide ud af hofteskålen ved denne bevægelse.

Hvis man har mistanke om, at barnet har en medfødt hoftefejl, så vil barnet blive undersøgt med ultralyd. Hvis barnet har hofteklik, skal det behandles med en skinne, der holder benene...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien