Brev:
3 årig onanerer
21. juli 2009
Alder:
3 år, 6 mdr.
3 årig onanerer
Kære Helen
Jeg skriver til dig, fordi jeg føler mig rådvild.
Mit (eneste) barn på 3 og halvt år er en dejlig, sund og rask dreng med en masse "krudt i numsen". Han trives herhjemme og han trives i børnehaven. For ca. et halvt år siden fik han en ny vane, som siden har udviklet sig til en hyppig aktivitet: han onanerer. I begyndelsen var det bare en undersøgelse af sin tissemand, hive i den og glæden ved at opdage, at den bliver stor og stiv. Både hans far og jeg har altid sagt til ham, at det er ok at undersøge sig selv, at lege med sin tissemand. Da han gjorde det alle mulige steder og tidspunkter, sagde vi til ham, at han skulle lege med tissemanden, da han var i bad.
I de seneste 2-3 måneder begyndte han at onanere ved at lægge sig på maven, hænderne imellem benene og bevæge numsen hurtigt op og ned. I de seneste dage er denne aktivitet blevet meget hyppigt, 5-6 eller flere gange om dagen, ofte inden han skal sove (til middag og om aften) Men han kan også være midt i en leg, vi kan fx være ude i haven og lege og hygge, så løber han pludseligt ind i soveværelset og "hygger" sig i sengen i 10-15 minutter.
Jeg siger aldrig til ham, at det er forkert at gøre. Han skal jo ikke skæmme sig over det. Men jeg står helt uforstående overfor dette fænomen, et treårigt barn, der onanerer så meget - er det normalt???????
Jeg har lagt mærke til, at de dage, hvor han oftest onanerer, er han generelt mere vild og urolig, han tumler og slås og er "oppe at køre". Kan det have noget med hormoner at gøre? Og hvad skal vi stille op med det?
Håber på dit hurtige svar.
Med venlige hilsner
Gabriella