Brev:
Drømme, hud, maven og hysteriske anfald
8. marts 2009
Alder:
2 år, 7 mdr.
Drømme, hud, maven og hysteriske anfald
Hej Helen.
Vores Sophie på 2½ drømmer meget om natten. Hun snakker og råber i søvne og græder også flere gange hver nat. Vi snakker med hende om dagens gang hver aften ved puttetid, så vi prøver at få bearbejdet dagens indtryk.. Men hvad kan man ellers gøre?
Hun har altid haft meget uren hud. Nu har hun fået noget tør hud på ballerne også. Vi har fået at vide at vi skal bruge en fed creme, men når vi gør det, synes vi at det bliver endnu værre...
Derudover har alle i huset været igennem det obligatoriske maveinfluenza der har været.. men Sophie bliver ved med at snakke om at hun har ondt i maven. Hun slår nogle lede prutter engang imellem, men ellers fungerer hendes mave fint. Laver STORT en gang eller 2 hver dag. Vi har bemærket at hun tit får ondt i maven når noget går hende lidt imod, eller hun måske mangler lidt opmærksomhed, eller når hun synes sengetiden ikke lige passer hende..
Og sidst men bestemt ikke mindst, så er hun i en lidt svær periode lige nu. Nogle gange kan man se og høre på hende at hun ikke kan overskue tingene. Så bliver hun meget frustreret og så vil hun alting og ingenting. F.eks. om morgenen. Så vil hun have havregryn på sit A38. Så vil hun ikke alligevel. Men så vil hun igen, for så at blive fuldstændig hysterisk, når man har hældt det op til hende. For så ville hun ikke alligevel..
Vi prøver virkelig at være forstående og vise overskud, men når vi har en på 4 mdr også, så bliver det sværere og sværere, samtidig med at hendes udbrud bliver stærkere..
Og jeg vil være ærlig og sige, at nogle gange bliver pædagogikken droppet til fordel for en lidt hårdere tone. Men det hjælper selvfølgelig heller ikke..
Mangler måske lidt gode råd her også...
Med venlig hilsen
Christian