Brev:
Hård mave på modermælkserstatning
25. april 2004
Alder:
4 mdr.
Hård mave på modermælkserstatning
Kære netsundhesplejerske
Du har før hjulpet os rigtig meget - så jeg tillader at spørge dig igen.
Vores lille Anne er nu blevet en rigtig glad og smilende pige. Hun er nu knap 4½ måned. Imidlertid har hun fået problemer med maven - igen.
Hun får kun modermælkserstatning, og i begyndelsen fik hun kun blå Allomin. Det fik hun hård mave af, så jeg skiftede over til 1/4 del blå og 3/4 grøn. Da det ikke hjalp har vi forsøgt Hipp - men problemerne er bare blevet værre.
Mønsteret er det samme - der kommer fint "i bleen" - men så går der 2 dage imellem, og hun skriger på sidste dagen indtil der kommer igen. Vi gir så laktolose for at hjælpe hende af med det.
Mit spørgsmål er derfor, hvilken mme du vil anbefale? Og om vi kan komme laktolose i flaskerne fx på anden dagen, sådan at hun undgår den "slemme tur" på tredjedagen? Så vidt jeg har forstået, skal hun helst have afføring hver dag på mme - men hvordan opnår vi det?
På forhånd tusind tak for hjælpen.
Mange hilsner
Kristine