Hård mave på modermælkserstatning

25. april 2004

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Hård mave på modermælkserstatning

Kære netsundhesplejerske

Du har før hjulpet os rigtig meget - så jeg tillader at spørge dig igen.

Vores lille Anne er nu blevet en rigtig glad og smilende pige. Hun er nu knap 4½ måned. Imidlertid har hun fået problemer med maven - igen.

Hun får kun modermælkserstatning, og i begyndelsen fik hun kun blå Allomin. Det fik hun hård mave af, så jeg skiftede over til 1/4 del blå og 3/4 grøn. Da det ikke hjalp har vi forsøgt Hipp - men problemerne er bare blevet værre.

Mønsteret er det samme ...

Annonce

... - der kommer fint "i bleen" - men så går der 2 dage imellem, og hun skriger på sidste dagen indtil der kommer igen. Vi gir så laktolose for at hjælpe hende af med det.

Mit spørgsmål er derfor, hvilken mme du vil anbefale? Og om vi kan komme laktolose i flaskerne fx på anden dagen, sådan at hun undgår den "slemme tur" på tredjedagen? Så vidt jeg har forstået, skal hun helst have afføring hver dag på mme - men hvordan opnår vi det?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Mange hilsner
Kristine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder