Brev:
Vågner om natten og vil ikke spise grøntsager
15. december 2008
Alder:
13 mdr.
Vågner om natten og vil ikke spise grøntsager
Hej Helen.
Endnu en gang har jeg brug for lidt gode råd. Denne gang handler det at William er begyndt at vågne om natten. Det er ikke bare så vi kan give ham sutten og så sover han videre, men det er simpelthen i flere timer han ligger vågen.
Det starter som regel ved 1 - 2 tiden, hvor vi prøver at give ham sutten og nusse ham lidt og sige "nu skal du sove", "shh shh" osv, men det hjælper overhovedet ikke. Så det ender med at vi tager ham ind til os, hvor han efterfølgende kravler rundt i sengen, kravler oppe på os, snakker og griner og det er umuligt at få ham til at sove. Ved 4 tiden falder han så i søvn igen. Det har stået på i snart 2 uger, så vi er ved at være udkørte, og det er William også, da vi bliver nødt til at vække ham om morgenen når han skal i dagpleje.
Det skal lige siges at William lige har været syg med opkast og diarre og har derfor ikke ville spise noget, men jeg tænker at hvis han er sulten, så ville han vel være ked af det og det er ikke tilfældet. Har du nogle gode råd til hvad vi kan gøre så vi kan få lidt mere søvn og hermed også en lidt bedre hverdag?
Dette leder mig videre til endnu et spørgsmål. Jeg har tidligere skrevet til dig at William ikke har ville spise aftensmad, men det ændrede sig dog igen og der har derfor ikke været så store problemer med det siden, lige indtil han blev syg. Han ville selvfølgelig ikke spise noget da han var syg, hvilket er forståeligt nok, men efter han er blevet rask vil han stadig ikke spise noget. Eller det vil sige at han vil gerne spise havregrød med mælk på og også alle de ting som ikke er så sunde (danone youghurt, æbleskiver osv), men ikke rugbrød eller noget aftensmad, hvilket han sagtens kunne spise før.
Tror du det er trods, eller tror du at han bare lige skal have maven igang igen? Han har i øvrigt ikke ville spise grøntsager i lang tid. Den eneste grøntsag han vil have er kartofler. Vi har prøvet alt muligt for at få ham til at spise grøntsager, men det hjælper ikke. Jeg synes jo han skal have grøntsager for at få de vitaminer han har brug for. Han får en multi vitamin hver dag, så han får da lidt, men mener da at han alligevel burde have grøntsager.
Har du nogle gode råd til dette også? Det var vist alt for nu. Glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
KJ