Brev:
Hovedpude, aftenflaske, sygdom
20. november 2008
Alder:
13 mdr.
Hovedpude, aftenflaske, sygdom
Kære Helen
Jeg har efterhånden en masse små-spørgsmål:
Min datter er 13 måneder nu. Er det ikke tid til en lille hovedpude? Hvad skal jeg tænke over når jeg køber sådan en?
Mht aftenflaske, jeg har tænkt mig at stoppe nu, så hun slet ikke får flaske mere. Skal jeg give hende komælk eller erstatning i kop eller give hende noget mos fra glas istedet? Eller er det meningen at hun nu skal holde sig mæt fra kl 17.30 - 06 næste morgen??? (hun drikker normalt minimum 200ml hver aften)
Vi lægger hende i øjeblikket mellem kl 19 og 20, nogle gange før. Hun sover kun 1 time i vuggestuen og er derfor helt udmattet om aftenen. Men hun vågner ret tit om aftenen, hvor hun græder - ofte lader vi hende ligge, fordi vi ikke vil tilbage til vores gamle vaner hvor hun skulle op og vugges hver gang. Men nogle gange kan hun slet ikke falde ned før vi tager hende op, og så gør vi selvfølgelig det. Men er det fordi hun drømmer hun er så urolig eller skal vi være opmærksom på noget andet? (hun får jævnligt tjekket ørerne da jeg selv var "ørebarn")
Endelig er der (nok også i forbindelse med ovennævnte søvnspørgsmål) hendes helbred. Hun er bare konstant syg. Nok 1 gang om måneden har hun været rigtig syg hvor hun har fået penicillin og resten af tiden er hun snottet eller hoster.
Jeg giver hende Biostrath hver dag (lægens anbefaling) og holder hende hjemme, efter hver sygdomsperiode, til hun er helt ovenpå igen og har været glad og feberfri i 2-3 dage. Og så har hun nu fået uld-undertøj på stort set hver dag og især hendes fødder holder jeg varme. (Jeg ved jo selvfølgelig ikke om vuggestuen husker det hver gang) Hvad kan jeg mere gøre? Det bliver ret mange dage jeg skal blive hjemme efterhånden.
Mit sidste spørgsmål er hvorvidt det er i orden at jeg fortsat giver hende d-dråber. Jeg tænker at danskerne jo generel får for lidt d-vitamin, så jeg bare ville fortsætte. Men er det ok eller burde hun have noget helt andet?
Jeg glæder mig til dine svar:O)