Brev:
3 mdr. baby taber håret og er pylret
9. april 2004
Alder:
3 mdr.
3 mdr. baby taber håret og er pylret
Kære Helen Lyng Hansen
Mine tvillinger er nu knap 3 måneder. Den største trives ved amning og tager godt på. Den mindste ammer og får MME.
De har begge fået arp, som jeg smører ind i olivenolie og håber så, at skallerne falder af.
Men håret er faldet af i klaser på den mindste tvilling, og hovedbunden ser lidt nupret ud.
Dertil skal siges, at han har været pyldret de sidste 2 uger. Han ammer mellem 3 - 10 minutter, hvorefter brystet falder ud, og han vil ikke tage det igen. Herefter græder han noget så hjerteskærende. Så prøver faderen eller jeg at give ham MME på flaske, hvor det varierer meget hvor meget kan spiser - ofte meget lidt (10 ml) og enkelte gange 80 ml. Han sutter på flasken 5-7 gange, smider den ud og græder igen.
Kan vi gå ud fra, at han har spist nok? Han har de sidste to uger ikke taget så meget på som sin bror. Han er pyldret, men er også glad indimellem.
Hvor meget skal den mindste tage på (fødselsvægt 2,4 kg og 12 uger/5,1 kg tage på)?
Vi er blevet lidt bekymret for ham, da vi har svært ved at finde ud af, hvorfor han pyldrer.
Med venlig hilsen
Tvillingemor