Putteritual, ud af huset og fars rolle

18. oktober 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Putteritual, ud af huset og fars rolle

Hej Helen

Tusind tak for dit svar.

Allerede i løbet af de sidste dage går det bedre med amningen - også uden brik, men jeg vil prøve at følge dine råd og blive mere struktureret omkring amning og supplement med mme.

Jeg har dog to spørgsmål til dit svar.

Du skriver, at hun skal svøbes efter amning til lur og puttes samt hvordan vi kan lægge hende med en hånd på hende osv. Her er det jo jeg synes, at hun bliver gal og ked af det og det kan tage 2-3 timer, hvor hun ligger og gal/ked og med store åbne øjne... og der er hun jo nærmest sulten igen. Jeg vil selvfølgelig prøve at fortsætte, men er der et råd her, da vi lige nu ender med at sidde med hende på brystet i 3 timer for at hun skal sove. Det er utrolig hyggeligt at gøre det ind i mellem, men ikke hver gang. Har du nogen supplerende råd her?

Yderligere skriver du omkring ture ud af huset, at vi skal prøve at gøre det ifm. hun alligevel skal sove. Det er det, vi allerede gør, men i det øjeblik, vi tager autostolen med ...

Annonce

... og sætter den et sted vågner hun. Det gør hun også, hvis hun lægges over i liften. Herefter kan vi ikke få hende til at sove videre og hun ligger igen med store åbne øjne og kan gøre det i timer!

Det er faktisk det samme, når vi går med barnevognen. Hun sover, når vi går, men når vi stiller den for at lade hende sove videre, vågner hun for det meste i løbet af fem minutter og kan ikke vugges i søvn igen. Igen vil jeg høre, om du har et supplerende råd? Jeg forstår, at vi jo "forstyrrer" hende i hendes søvn, når hun flyttes, men hvorfor søren kan hun ikke finde ro og sove videre?

Et sidste spørgsmål. Fars rolle i den vågne tid. Den vågne tid går jo primært med at spise og selvfølgelig bleskift. Far kan selvfølgelig skifte ble, bøvse, bade, lege lidt, men han kan nemt komme til føle, han ikke får så meget kontakt, når nu tiden går med at være hos mor. Kan du ikke give et par råd til, hvordan man bedst "aktiverer" far i den vågne tid?

På forhånd tak.

Hilsner fra Julianes mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder