Brev:
God opvækst - landet eller byen?
22. september 2008
Alder:
2 år, 1 mdr.
God opvækst - landet eller byen?
Kære Helen
Dette er måske mere et filosofisk spørgsmål og jeg har fundet ud af at der er mange meninger om det, men jeg kunne godt tænke mig at høre din.
Vi har en dreng på 2 og en dreng på vej, har termin om 3 uger. Vi bor i en dejlig lejlighed, som bliver lidt trang med tiden. Vi har talt om hus, men er ikke klar til at flytte fra byen endnu. Vi er så blevet tilbudt en hel fantastisk andelslejlighed på Østerbro, som vi, hvis vi ønsker det, kan bo i resten af vores liv med de planlagte 3 børn.
Hvis det bliver fremtiden, kan vi også beholde vores elskede sommerhus, som ikke ligger så langt herfra.
Vores overvejelser er; hvad er et godt sted at vokse op for et barn?
Vi er begge vokset op i villakvarterere, så det er det vi kender. Samtidig er vi utroligt glade for København og benytter os meget af de tilbud der er til børn, med vores årskort til ZOO, marionetteater i Kongens have osv.
Vi er bange for at gå glip af det idylliske billede man har af villakvarterer med vejfest og børn der løber ind og ud af hinandens haver. Men når jeg så taler med dem jeg kender der bor der, så synes de også det kan blive ensomt og indspist.
Så tænker jeg også om vi overstimulerer vores børn med udflugter, om de i virkeligheden har bedst af at sidde og pille regneorm op af jorden en hel dag og bruge deres fantasi. Men vi nyder udflugterne ligeså meget som han gør. Se hans glæde og entusiasme, men det skal jo hellere ikke være sådan at han hver lørdag spørger, nå, hvad skal vi så denne weekend.
Åh, det er store svære spørgsmål og jeg spørger ikke dig om vi skal købe hus eller lejlighed, men jeg kunne godt tænke mig at høre dine tanker omkring det.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Signe