God opvækst - landet eller byen?

22. september 2008

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

God opvækst - landet eller byen?

Kære Helen

Dette er måske mere et filosofisk spørgsmål og jeg har fundet ud af at der er mange meninger om det, men jeg kunne godt tænke mig at høre din.

Vi har en dreng på 2 og en dreng på vej, har termin om 3 uger. Vi bor i en dejlig lejlighed, som bliver lidt trang med tiden. Vi har talt om hus, men er ikke klar til at flytte fra byen endnu. Vi er så blevet tilbudt en hel fantastisk andelslejlighed på Østerbro, som vi, hvis vi ønsker det, kan bo i resten af vores liv med de planlagte 3 børn.
Hvis det bliver fremtiden, kan vi også beholde vores elskede sommerhus, som ikke ligger så langt herfra.

Vores overvejelser er; hvad er et godt sted at vokse op for et barn?

Vi er begge vokset op i villakvarterere, så det er det vi kender. Samtidig er vi utroligt glade for København og benytter os meget af de tilbud der er til børn, med vores ...

Annonce

... årskort til ZOO, marionetteater i Kongens have osv.

Vi er bange for at gå glip af det idylliske billede man har af villakvarterer med vejfest og børn der løber ind og ud af hinandens haver. Men når jeg så taler med dem jeg kender der bor der, så synes de også det kan blive ensomt og indspist.

Så tænker jeg også om vi overstimulerer vores børn med udflugter, om de i virkeligheden har bedst af at sidde og pille regneorm op af jorden en hel dag og bruge deres fantasi. Men vi nyder udflugterne ligeså meget som han gør. Se hans glæde og entusiasme, men det skal jo hellere ikke være sådan at han hver lørdag spørger, nå, hvad skal vi så denne weekend.

Åh, det er store svære spørgsmål og jeg spørger ikke dig om vi skal købe hus eller lejlighed, men jeg kunne godt tænke mig at høre dine tanker omkring det.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder