Brev:
Tænder og forkølelse
1. september 2008
Alder:
4 mdr.
Tænder og forkølelse
Hej Helen.
Så er der dukket nye spørgsmål op;-)
Sylvester har fået tænder eller rettere sagt er de to fortænder i undermunden er brudt frem. Han vil meget gerne have alt i munden... han har en bidering og jeg har også givet ham en skrællet gulerod.... er der andre ting jeg kan gøre for at hjælpe ham "af" med kløen/ubehaget i gummerne?
Han er allerede begyndt at "skurre" lidt i brystvorten når jeg ammer og nu er jeg i tvivl om det vil lykkes mig at fortsætte.... ser selvfølgelig tiden an. Er der noget jeg kan gøre for, at "lære" ham ikke at bruge tænderne?? Han er ikke startet på skemad endnu, men overvejer at starte om en lille uges tid, da han virker interesseret i hvad jeg spiser.... men han bliver umiddelbart stadig mæt af min mælk;-) Hvad tror du vil være det bedste at gøre nu?
Den lille mand er også blevet forkølet (smittet af sin far) og nu vil jeg gerne høre om du har et par råd der kan hjælpe os lidt. Jeg giver et par saltvands dråber når han virker meget generet og inden sengetid. Har eleveret sengen lidt (i hoved enden) og sørger stadig for udluftning.... er der andet at gøre? Hvor længe er spædbørn oftest forkølet?
Vi holder dåb på lørdag og jeg håber at han bliver frisk igen inden;-)
Tak for hjælpen.