Brev:
Meget hård mave - 4 mdr.
29. august 2008
Alder:
4 mdr.
Meget hård mave - 4 mdr.
Hej Helen.
Min kæreste og Jeg har en lille datter, som her den. 13. August fyldte 4 måneder.
Jeg ammede Athena de første 2 måneder ca. og valgte så, efter råd fra min egen sundhedsplejerske, at stoppe og gå over til Modermælkserstatning.
Jeg begyndte at trappe langsomt ned med modermælken, og op med erstatningen. Da Athena helt var på erstatningen, lagde vi langsomt mærke til at hun havde mindre afføring og det blev meget hårdere. Vi havde fået af vide at afføringen ville ændre sig, men vi skulle også være opmærksomme på, at det ikke blev meget hårdt... Og det blev det.
Vi valgte så at gå over til, at give hende Allomin Syrnet, for det skulle vidst hjælpe lidt på det. Det gjorde det bare ikke.
Så begyndte vi at give hende Lactulose, og det hjalp da en smule, men der gik stadig et par dage i mellem hendes afføring?!
Efter et godt stykke tid på Lactulose, og afføringen var blevet normal igen, trappede vi langsomt med at give hende det, og dagene efter vi stoppede, gik det fortsat fint med hende... Men nu er den helt gal igen!
Vi har fået så mange forskellige råd om, at vi kan give hende vand, kamille the og sukkervand, men vi synes ikke rigtigt at noget af det virker.
Vi ved ikke helt om vi skal starte på Lactulosen igen, for jeg læste på flasken, at det godt kan virke vanedannende og svække tarmfunktionen.
Nu er jeg bare ved at være godt forvirret og desperat! Jeg ønsker bare, at kunne gøre det bedste for Athena, og derfor ville jeg hører om du har et godt råd?
Det skal lige siges at hun langsomt er begyndt, at få mos og grød. Vi går stille fremad fordi hun stadig godt kan klare sig på modermælkserstatningen lidt endnu.
Håber på et godt råd.
Hilsen Helena!