Brev:
Svigerfamilien
11. april 2008
Alder:
2 mdr.
Svigerfamilien
Hejsa Helen...
Her hos os går det langsomt fremad, dog tager hun stadig ikke nok på, men hun spiser dog, bare ikke nok. Tak for dit sidste svar, det var rigtig godt. Jeg er begyndt at bruge movicol i stedet for laktulosen, og det har bevirket at hendes luft i maven ikke generer hende mere. Hun er nu 11 uger gammel. Og har sammenlagt været indlagt i 20 dage. Hun vejer 4850g. Vejeder 3950g ved fødslen.
Min svigerfamilie kan ikke forstå - ellers vil de ikke forstå...
De tilbyder at passe Sif, og det synes jeg er rigtig skønt... MEN jeg har forklaret dem flere gange nu - inden for de sidste 2 uger - at Skejby har frarådet os at få hende passet ude før hun er minimum 6 mdr. gammel pga. at hun har refuks og skal spise helt oprejst, og skal have en hel fast rutine omkring måltiderne, og at de synes, at min mand og jeg skal tage os af det med maden. Så skal hun ikke vænne sig til mange forskellige.
Ud over dette er hun meget sensitiv, det kaldte de hende i alt fald på skejby. De kan ikke forstå, at jeg nok skal sige til, når hun er klar til at blive passet af andre. Hvordan forklarer jeg dem det, så de forstår det? Eller skal jeg bare sige jaja og nejnej, og så bare lade som ingenting?
Hun må ikke ligge ned efter hun har spist i mindst 45 min. Så jeg kan ikke bare lægge hende til at sove pga. syren løber op i spiserøret - det forstår de heller ikke. De siger at hun bare skal lægges, så må hun skrige. Jeg kan jo bare lægge hende i barnevognen og gå fra hende, så kan jeg jo ikke høre hende alligevel. Jeg har prøvet at forklare dem, at det ikke er godt for hende, og at det eneste hun lærer af det er, at mor ikke kommer når hun kalder.
Jeg er blevet frarådet at køre med hende i barnevognen, og hun vil ikke ligge i den når den står stille. Derfor går jeg tur med hende i min specialebæresele, så sover hun i den, og hun kommer ud - heller ikke her forstår de.
Når de bliver ved med at sige, at tingene skal være anderledes og hele tiden spørger om de ikke skal passe hende, så føler jeg, at de synes, at jeg ikke helt har styr på tingene. Men det må altså være mig, der har bedst forstand på, hvad der er bedst for Sif lige nu.
Det er svært og nogle gange hårdt at have en lille skøn pige som vores Sif, men det er endnu sværere, når de ikke forstår noget. Min egen familie har fattet det, og de siger, at jeg bare skal ringe, hvis jeg har brug for hjælp. Men trænger sig ikke på hele tiden.
Har du et godt råd? Hvad skal jeg gøre?
Håber du kan hjælpe...
Med venlig hilsen
Tina