Mormor - 2 år, 6 mdr.

3. september 2020

Alder:
2 år, 6 mdr.

Mormor - 2 år, 6 mdr.

Hej Helen

Min datter på 2,5 år elsker sin mormor over alt på jorden og snakker meget om og med hende. Vi ringer tit på facetime og mødes så tit vi har mulighed for det.

Min datter reagerer altid ved at græde og blive utrolig utrøstelig når mormor kommer på besøg eller henter i vuggestuen. Der går max 5 min. så har min datter glemt alt, og hun leger lystigt med hendes mormor igen.

Idag hentede hun hende i vuggestuen. Min datter var gjort opmærksom på at det var mormor der henter, og var simpelthen så glad, og skulle fortælle alle børn og voksne det. Da mormor så ...

Annonce

... ankommer, ender min datter i gråd og trykker sig ind i favnen hos pædagogen. Til sidst tager mormor en grædende pige med sig, og da døren er lukket til vuggestuen, er alt som om intet er hændt og min datter er glad og snakker.

Jeg undre mig meget over denne reaktion, da det kun er mormor den er ved og ikke ved andre bedsteforældre. Min mor er utrolig mild, altid glad og ALTID i børnehøjde. Hun har aldrig hævet stemmen hverken over for mig eller min datter.

Har du et godt bud på hvad det skyldes, eller hvad vi kan gøre for at afhjælpe situationen?

Med venlig hilsen
Kamilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder