Rengøringsmidler

17. juni 2004

Alder:
2 år

Rengøringsmidler

Hej

Jeg har et stort problem med mine datters farmor og farfar.

De har indtil nu haft rengøringsmidler, bl.a. opvaske middel til opvaskemaskinen, hvor låget er i stykker, det er stærkt ætsende. Alligevel har de indtil jeg opdagede for et par mdr. siden (min datter er 2 år) haft det stående i skabet under køkkenvasken, uden børnesikring. Jeg forærede dem en børnesikring, men den ville de ikke bruge og når jeg bad dem flytte det (de passer hende ofte), fik jeg at vide "at de holder jo øje". Jeg har haft det utroligt dårligt med det, da jeg ved man ikke kan holde 100% øje hele tiden.

Efter mange forsøg er lykkes at få dem til at flytte det. Jeg var meget glad, men opdagede at de havde flyttet det hele til et skab i bryggerset, hvor de havde sat en elastik om skabets håndtag. Min datter er stærk og jeg tror ikke det er godt nok. Min kæreste støtter sine forældre, men jeg har efter endeløse og meget opslidende diskusioner/skænderier fået ham overbevist om at det er for farligt. Og han har til sidst bedt dem om at gøre det mere sikkert.

Men efterhånden har jeg det bare så dårligt med det hele, og min kæreste er vred på mig over at jeg har "presset min holdning ned ...

Annonce

... over ham". Denne weekend har det længe været aftalt, at hun skal overnatte hos dem, da vi skal til bryllup.

Men jeg orker næsten ikke at tænke på, hvis de nu igen har fundet på en dårlig løsning.

Min datter har det ellers godt hos dem og de er meget glade for hinanden. Det vil jeg meget nødig ødelægge, men det påvirker mit forhold til dem, at de sløser med sikkerheden.

Herhjemme har min kæreste og jeg skændtes om det i ugevis. Jeg mener at det også er hans ansvar at varetage sin datters sikkerhed hos sine forældre. Jeg har forsøgt at sige det til hans forældre mange gange, men egentligt mener jeg det er hans opgave, da det er hans forældre. Han mener ikke man kan stille krav til folk i deres eget hjem. Det mener jeg man kan, når de skal passe ens børn.

Har du et godt råd? Vores forhold er meget påvirket af det, faktisk i dyb krise, men jeg føler ikke jeg kan gå på kompromis, når det gælder min datters sikkerhed.

Det føles også så absurd at skulle bruge så meget energi på at overbevise min kæreste og hans forældre om noget så grundlæggende, man kan læse alle steder. Der står jo også tydelige advarselsskilte på midlerne.

På forhånd tak.
Mange hilsner
Carina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie