Brev:
Passes af mormor
10. oktober 2008
Alder:
2 mdr.
Passes af mormor
Hej Helen,
Tak for dit sidste svar, som jeg tog til mig. Desværre bliver vores datter meget ked af det, når hun bliver vækket om natten, så i samråd med egen SP sover hun nu så længe som hun kan. Jeg ammer i stedet 2 til 2½ time aften og formiddag, så hun bliver godt fyldt op. Det fungere bedre, og vi få en dejlig lang nattesøvn kun afbrudt af en eller to amninger.
Hun er nu 10 uger og vejer 5400g, og jeg er så småt begyndt at få at vide fra forskellige kanter, at hun jo kan passes af andre. Jeg er dog slet ikke klar til det endnu. Mormor har set efter hende ½ time mens jeg gik en tur, men det var meget hårdt for mig, så siden har jeg eller hendes far været ved hende. Derfor er jeg måske nok lidt tidligt ude med dette spørgsmål, men jeg tænker meget over det, og har brug for lidt retningslinier, så jeg kan få ro og begynde at glæde mig i stedet.
I brullupsgave fik min mand og jeg billettter til operaen - de skal bruge i december. Her vil vores datter altså være næsten 5 måneder - er det okay at lade hende passe i den alder? Jeg mener at have læst, at der er mange tigerspring i den periode, og så er det måske ikke så godt?
Jeg har aftalt med mormor at hun i så fald passer hos os, og eftersom vi vil være væk mellem 20 og 24 er der jo en chance for, at vores datter slet ikke opdager at vi er væk - men hvis hun vågner vil hun jo forvente at mor eller far er der.
Hvordan kan vi forberede hende på, at det i så fald vil være mormor der skal trøste / give mad? Skal mormor helst putte? Vil det være bedst af mormor passer et par timer i dagene op til, så det er prøvet af, eller skal vi bare kaste os ud i det?
Endelig vil jeg gerne vide, om jeg skal forvente nogle særlige reaktioner fra vores datter efter første pasning. Vil hun blive usikker, utryg, pylret eller ligende i dagene efter? Og hvordan hjælper jeg hende så bedst?
Ikke et presserende spørgsmål, men som sagt tænker jeg allerede meget over det, og vil gerne have en plan på plads i mit hoved, så jeg kan få lidt ro. Ellers ender det nok med at jeg bare aflyser det hele ...
/ Sansera