Appetitspring - 4 mdr.

14. maj 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Appetitspring - 4 mdr.

Hej Helen,

Min datter på 4 mdr (d. 14/5), har for en måned siden haft sit appetitspring pga hormonelt betinget nedgang. Jeg talte på daværende tidspunkt med en ammerådgiver, som fortalte mig hvad jeg skulle gøre for at sætte produktionen op. Hun græd ved brystet og virkede utilfreds hver gang jeg prøvede at give hende bryst. Hun suttede et par gange og græd.

Så fik jeg det råd at hun skulle bruge mig som narresut, så alt hvad der hed flaske og sut skulle hun holdes fra. Flasken holdte vi hende fra, men sutten var dog noget sværere. Når hun sov, måtte jeg snige mig ind til hende og give hende brystet, og det gjorde jeg i nogle dage, hvorefter det så gik fint med produktionen igen.

Men for tiden vågner hun hyppigt igen og vil have bryst om natten ca hver time eller hver anden. Kan det virkelig passe at hun har appetitspring igen? Jeg har haft min menstruation for ca 1 uge siden, så jeg forstår det ikke. Nu bliver hun også små-irriteret ved brystet igen. Jeg har ikke særlig store bryster, men har læst at ...

Annonce

... det ikke skulle have noget at sige da det er samme antal mælkekirtler man har uanset størrelse. Men hvorfor bliver de aldrig hårde og fyldte?

Det er gået fint indtil nu, men nu tvivler jeg virkelig på min mælk og det gør mig ked af det. Om dagen synes jeg ikke der er det store problem. Men om aftenen og natten, synes jeg vi har problemet. Jeg ammer hende efter hendes behov, som er ca hver anden time.

Hun vejede 3400 gram ved fødslen og sidst jeg fik hende vejet var 6000 gram da hun var ca 3,5 mdr gammel. Så jeg går ud fra at det er fint.

Noget der også bekymrer mig er hendes afføring og prutter. Det lugter som om det var en voksens. Er det normalt? Indtil nu har det jo bare lugtet syrligt. Og konsistensen har også ændret sig i hendes afføring. Den er blevet tykkere. Hun får jo kun brystmælk. I morges gav jeg hende lidt erstatning og så var hendes afføring remouladeagtig igen. Jeg er virkelig ved at køre træt i alle disse bekymringer, så håber du kan give mig et praj til hvad jeg skal gøre.

Hilsen Sonay

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder