Brev:
Amning, mælkemængden faldet efter sår
7. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Amning, mælkemængden faldet efter sår
Hej Helen
Så har vi brug for hjælp igen.
Det gælder amningen af ham den lille ny igen.
Mine vorter er endelig helet, men jeg måtte simpelthen give ham flaske i to døgn for at de kunne hele lidt op og vi kunne begynde igen.
Problemet er nu at min mælkemængde er dalet drastisk. Jeg lægger ham til hver gang han er sulten og han vil meget gerne sutte hos mig så lidt må han få, men jeg hører næsten igen synkelyde, kun lige i starten. Jeg supplerer med flaske bagefter hvor han gerne tager 80ml af nan1.
Skal jeg gøre noget anderledes? Jeg lægger ham til hver gang og lader ham sutte til han ikke rigtig gder mere, og jeg tilbyder gerne begge bryster hver gang så han får suttet meget.
Kan jeg få mælkemængden øget på denne måde eller skal der andet til??
En anden ting er at vi indtil videre kun kan få en ammestilling til at fungerer for os. Der hvor han ligger mave mod mig og sutter på brystet. Liggende og indianerstilling kan jeg simpelthen ikke få til at fungere. Kan det godt lade sig gøre at man altid kun ammer med denne ene stilling, eller vil det få konsekvenser senere i forløbet?
Hilsen
Camilla