Amning og søvn - hvad kan det være?

28. april 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Amning og søvn - hvad kan det være?

Hej Helen

Du rådgav mig mht Silje (7 uger) under søvn og lift. Tak for dine råd. Men jeg har nogle spørgsmål ang. amningen.

1. Når nu jeg ammer hende, efter hun er vågnet af en lur og jeg så efterflg. leger med hende og efter 1-2 timer ammer igen fra modsatte bryst. Hvilken amning skal man så regne med mht. de timer der går til næste amning? Er det den første eller sidste? På sygehuset sagde de det var fra start til start. Dvs, så må det være fra 1. bryst til 1. bryst?? Eller?

2. Silje rumsterer meget ofte under amningen. Hun fægter med armene, bøjer og strækker benene, vrider med kroppen. Er ikke ked af det. Virker måske lidt ukoncentreret. Vi synes det er ret sjovt og jeg har ikke noget problem med det sålænge hun spiser. Men hvad ...

Annonce

... kan det være? Er det fordi hun nu er mere aktiv pga alder osv?

3. Nogengange (især når hun er træt) begynder hun efter 5 min.s sutten at klynke, slippe, tage fat igen. Sutter tre tag og slipper igen, klynker og lave "presselyde". Sutter ivrigt igen få tag og slipper så igen. Sådan fortsætter hun de næste 5 min. til jeg stopper amningen. Så bliver hun meget ked af det. Nå jeg så tilbyder andet bryst drikker hun flittigt uden at klynke, - altså falder helt til ro (somom hun er tørstig ?). Når der så går 5 min. her, begynder det igen.

Hvad søren kan det være?? Er det mon fordi hun fornemmer hvornår brystmælken ændrer sig? Hvorfor den pressen og klynken, kan det være maven? Har ellers afføring 2-3 gange dagl.

Med venlig hilsen
Maiken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor