Brev:
Amning og søvn - hvad kan det være?
28. april 2008
Alder:
1 mdr.
Amning og søvn - hvad kan det være?
Hej Helen
Du rådgav mig mht Silje (7 uger) under søvn og lift. Tak for dine råd. Men jeg har nogle spørgsmål ang. amningen.
1. Når nu jeg ammer hende, efter hun er vågnet af en lur og jeg så efterflg. leger med hende og efter 1-2 timer ammer igen fra modsatte bryst. Hvilken amning skal man så regne med mht. de timer der går til næste amning? Er det den første eller sidste? På sygehuset sagde de det var fra start til start. Dvs, så må det være fra 1. bryst til 1. bryst?? Eller?
2. Silje rumsterer meget ofte under amningen. Hun fægter med armene, bøjer og strækker benene, vrider med kroppen. Er ikke ked af det. Virker måske lidt ukoncentreret. Vi synes det er ret sjovt og jeg har ikke noget problem med det sålænge hun spiser. Men hvad kan det være? Er det fordi hun nu er mere aktiv pga alder osv?
3. Nogengange (især når hun er træt) begynder hun efter 5 min.s sutten at klynke, slippe, tage fat igen. Sutter tre tag og slipper igen, klynker og lave "presselyde". Sutter ivrigt igen få tag og slipper så igen. Sådan fortsætter hun de næste 5 min. til jeg stopper amningen. Så bliver hun meget ked af det. Nå jeg så tilbyder andet bryst drikker hun flittigt uden at klynke, - altså falder helt til ro (somom hun er tørstig ?). Når der så går 5 min. her, begynder det igen.
Hvad søren kan det være?? Er det mon fordi hun fornemmer hvornår brystmælken ændrer sig? Hvorfor den pressen og klynken, kan det være maven? Har ellers afføring 2-3 gange dagl.
Med venlig hilsen
Maiken