Brev:
Brystvægring
21. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Brystvægring
Hej igen.
Endnu engang tak for en rigtig god brevkasse og for dine gode svar!
Min datter på 4 mdr er begyndt fra den ene ag til den anden at nægte at blive ammet. Hverken dag eller nat, liggende, siddende eller når hun er rigtig sulten.
Jeg har læst på andre svar du har givet at "ammestrejke" ikke er unormalt. Men det som jeg ikke rigtigt kan læse mig frem til er, hvad man bør gøre for at stimulere barnet til at tage brystet igen. Jeg prøver at være helt rolig og lokke hende med at sprøjte mælk i munden på hende og lade hende ligge længe. Men den går ikke når hun er super sulten - om natten fx.
Hvordan får jeg hende til at suge igen? Skal hun tvinges lidt mere, skal hun tilbydes flaske istedet - eller har det modsat effekt? Jeg tror dette er kommet ifbm at hun er startet med at smage på grød og har fået mere flaske om end normalt.
Hvordan ville du råde mig til at gå frem her?
Med venlig hilsen
Louise