Brev:
Er det synd at vende fra brystet?
22. oktober 2007
Alder:
19 mdr.
Er det synd at vende fra brystet?
Hej Helen
Jeg er nu sa smat begyndt at savne lidt mere i mit liv end at bare vare mor pa fuld tid. Dette betyder at jeg alvorligt har tankt pa at stoppe med at give bryst, for sa lange hun far bryst er det ikke muligt med en lille bytur i ny og na (og jeg vil gerne vare lidt mere uafhangig generalt)
Mit spg er sa: Er det normalt at man synes at det er synd for barnet at vande dem fra? Har helt ondt i maven bare ved tanken pa at skulle nagte hende den trykhed og narhed som brystet giver. For det er vel ikke synd? Er sa bange for at hun i sit lillle sind vil fole sig afvist og det er ikke til at holde ud at tanke pa.
Sa ville jeg ogsa lige sporge: Jeg har tankt at gore det selv. Ved godt at man siger at far skal tage over men kan ikke holde ud at tage bade babs og mor fra hende. Men synes du det er bedre sadan? At det er far der har natten?
Jeg er ogsa meget i tvivl om hvad jeg skal satte i stedet for brystet. Viktoria har aldrig villet have sut eller sutteflaske og sa ser jeg bare lige for mig at det med at sove gar over til at blive et mareridt af de helt store. En af grundende til at jeg ikke har givet brystet op endnu er jo at det er sa nemt og fredfuldt bare at amme lidt og sa sover ungen. Gar ud fra at det kommer til at blive svart at fa hende til at sove i det hele taget nar brystet bliver fjernet.
Sa har jeg ogsa tankt pa om hvor mange dages kaos man skal regne med? Hvad er normalt tror du - bare sa jeg ved hvad jeg skal ruste mig for.
Tak for hjalpen.
Venlig hilsen Anette