Er det synd at vende fra brystet?

22. oktober 2007

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Er det synd at vende fra brystet?

Hej Helen

Jeg er nu sa smat begyndt at savne lidt mere i mit liv end at bare vare mor pa fuld tid. Dette betyder at jeg alvorligt har tankt pa at stoppe med at give bryst, for sa lange hun far bryst er det ikke muligt med en lille bytur i ny og na (og jeg vil gerne vare lidt mere uafhangig generalt)

Mit spg er sa: Er det normalt at man synes at det er synd for barnet at vande dem fra? Har helt ondt i maven bare ved tanken pa at skulle nagte hende den trykhed og narhed som brystet giver. For det er vel ikke synd? Er sa bange for at hun i sit lillle sind vil fole sig afvist og det er ikke til at holde ud at tanke pa.

Sa ville jeg ogsa lige sporge: Jeg har tankt at gore det selv. Ved godt at man siger at far skal tage over men kan ikke holde ud ...

Annonce

... at tage bade babs og mor fra hende. Men synes du det er bedre sadan? At det er far der har natten?

Jeg er ogsa meget i tvivl om hvad jeg skal satte i stedet for brystet. Viktoria har aldrig villet have sut eller sutteflaske og sa ser jeg bare lige for mig at det med at sove gar over til at blive et mareridt af de helt store. En af grundende til at jeg ikke har givet brystet op endnu er jo at det er sa nemt og fredfuldt bare at amme lidt og sa sover ungen. Gar ud fra at det kommer til at blive svart at fa hende til at sove i det hele taget nar brystet bliver fjernet.

Sa har jeg ogsa tankt pa om hvor mange dages kaos man skal regne med? Hvad er normalt tror du - bare sa jeg ved hvad jeg skal ruste mig for.

Tak for hjalpen.

Venlig hilsen Anette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.