Brev:
Hvorfor vil hun ikke tage brystet?
16. oktober 2007
Alder:
2 mdr.
Hvorfor vil hun ikke tage brystet?
Hej Helen
Jeg har en datter på knap 10 uger, hun er en frisk og vågen dame, der desværre ikke er så god til at sove om dagen - gerne små powernaps om formiddagen og mellem 1½ - 2 timer om eftermiddagen. Hun sover tilgengæld fra mellem 20.00 - 21.00 og til kl. 7 næste morgen kun afbrudt af en spisestund om natten, så det er jo dejligt.
Men nu har vi desværre fået lidt problemer med amningen, hun har de sidste 4 uger fået suppleret op med modermælkserstatning om aftenen og omkring middagstid, og er blevet ammet resten af døgnet, men de sidste 2 dage har simpelthen været en kamp uden lige for at få hende til at tage brystet, idag brugte jeg 3 timer for at få hende til at sutte, hvilket endte med at hun blev bund hysterisk og skreg indtil sutteflasken kom i munden på hende, så tog hun også lige 160 ml i rap - hvor af de 60 var mælk jeg malkede ud med hånden i en ny flaske til hende.
Hun vejede i sidste uge 5550 g og målte 61 cm, så hun vokser fint. Men moren er ved at være slidt pga af de kampe vi har med brystet....
Hvad kan der være i vejen med det eller hende???
Og er det bedre at give mme fuldt ud eller hvad ???
Det er hårdt med sådan en lille baby der er helt utrøstelig pga sult og kamp med brystet....
Hvor mange timer kan der gå mellem hendes måltider nu i hendes alder ???
Med venlig Hilsen
Sara