Hvorfor vil hun ikke tage brystet?

16. oktober 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Hvorfor vil hun ikke tage brystet?

Hej Helen

Jeg har en datter på knap 10 uger, hun er en frisk og vågen dame, der desværre ikke er så god til at sove om dagen - gerne små powernaps om formiddagen og mellem 1½ - 2 timer om eftermiddagen. Hun sover tilgengæld fra mellem 20.00 - 21.00 og til kl. 7 næste morgen kun afbrudt af en spisestund om natten, så det er jo dejligt.

Men nu har vi desværre fået lidt problemer med amningen, hun har de sidste 4 uger fået suppleret op med modermælkserstatning om aftenen og omkring middagstid, og er blevet ammet resten af døgnet, men de sidste 2 dage har simpelthen været en kamp uden lige for at få hende til at tage brystet, idag brugte jeg 3 timer for at få ...

Annonce

... hende til at sutte, hvilket endte med at hun blev bund hysterisk og skreg indtil sutteflasken kom i munden på hende, så tog hun også lige 160 ml i rap - hvor af de 60 var mælk jeg malkede ud med hånden i en ny flaske til hende.

Hun vejede i sidste uge 5550 g og målte 61 cm, så hun vokser fint. Men moren er ved at være slidt pga af de kampe vi har med brystet....

Hvad kan der være i vejen med det eller hende???

Og er det bedre at give mme fuldt ud eller hvad ???

Det er hårdt med sådan en lille baby der er helt utrøstelig pga sult og kamp med brystet....

Hvor mange timer kan der gå mellem hendes måltider nu i hendes alder ???

Med venlig Hilsen
Sara

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!