Brev:
Søvn og amning - 4 mdr.
27. februar 2007
Alder:
4 mdr.
Søvn og amning - 4 mdr.
Kære Helen
Igen mange tak for en rigtig fin brevkasse. Nu er det min tur til at være så træt, så træt pga forstyrret søvn, hvor jeg vil høre om du ikke har et godt råd.
Min lille søn på 4 mdr har hele sit lille liv været en "hyppig spiser", men nu synes jeg det begynder at blive meget hårdt om natten.
Et typisk døgn:
19:30 ammes
20:00 puttes - sover som regel i løbet af 10 min
22:00 ammes
00:00 ammes
02:00 ammes
04:00 ammes
06:00 vågner smilende og kan i sjældne tilfælde puttes til at sove lidt mere
08:30 ammes
09:00 puttes i barnevogn
11:00 vågner
11:45 ammes
12:00 puttes i barnevogn
14:00 vågner
15:00 ammes
17:00 puttes i vuggen. sover ½ til 1 time.
18:00 ammes
Sådan ca har vores døgn set ud de sidste par uger og jeg synes nætterne er blevet hårde. Tidligere kunne han sove ca 3 timer mellem natamningerne og det gjorde en verden til forskel. Jeg har overvejet flere gange om han rent faktisk er sulten ved alle natamningerne, men det virker det til. Han græder og spiser lystigt når han bliver lagt til.
Hvad der undrer mig er, at han hen på morgenen kan klare sig uden amning i så mange timer (men der er han vel godt tanket op...???) Han er meget nem at putte og er en yderst glad og dejlig dreng. Hvad kan jeg gøre anerledes?
Vil så gerne fuldamme ham i 6 mdr, da han er dobbeltdisponeret for allergi.
Mange hilsner
En træt mor