Brev:
Mulig forstoppelse
30. juni 2023
Alder:
2 mdr.
Mulig forstoppelse
Hej Helen,
Jeg har en dreng som fylder 2 mdr på tirsdag. Han har haft lidt bævl med maven siden første leve dag.
Sagen er jeg tror han har fået forstoppelse fordi han presser meget. Hans afføring er blevet mere fast og stadig grønt. Han trives fint og han ammes fuld men han er dog begyndt at amme og slippe en del og når han ammer så går der ikke mere end 10 min.
Hans vægt har været over kurven fra dag et hvor han blev fuldt af SP men sidste besøg faldt han så ha. Var præcis på kurven dvs han havde ikke tabt sig men hans øgning var ikke ligeså højt som de andre gange. Min SP sagde der ikke skulle være bekymring ig han spiser fint men jeg skulle sørge for at give begge bryster hvilket jeg gør. Han sover 4 lure om dagen hvor han bliver tilbudt bryst før og efter. Han har gylpet en del på det sidste som nok er fordi hans tarme ikke er tømt og derfor er der ikke plads nok derinde.
Min bekymring er mere om han for nok, det er virkelig svært at vide fordi selvom han er ammet så vil han stadig have mere måske har han en stor suttebehov? Han tager ellers godt imod sut.
Vi har givet ham Nexium fordi lægen sagde han muligvis havde refluks men efter vi har været hos osteopat og løsnet en del spændte områder sagde hun han ikke havde refluks og det var pga de spændinger hun løsnet. Ved ikke hvad jeg så skal gøre fortsætte eller ikke med Nexium.
Jeg kan se en forskel på hans adfærd han græder mindre end han plejer men hans mave driller ham en del.
Skal jeg supplere med flaske så jeg ved om han bliver mæt?
Jeg har købt en pumpe for at pumpe og giv han flaske når vi er ude for ikke at amme offentligt. Kan man supplere med brystmælk eller er det kun med MME?
Kan du anbefale en god MME som en skånsom på maven, vi har prøvet NAN snesilac men han får ondt i maven.
På forhånd tak