Skriger under amning

17. juli 2022

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Skriger under amning

Kære Helen

Vores datter på 3 måneder (ammer jeg fuldt ud dog kun fra højre bryst). Hun spiser 7 måltider pr. dag hvor den ene er om natten hvor jeg er begyndt at vække hende ellers kan hun finde på at sove 10-12 timer uden mad.

Hun skriger oftest i starten indtil der kommer nedløb, dernæst spiser hun rigtig fint men dog kort tid af gangen ca. 5-10-15 min. Herefter er hun begyndt at vende hovedet væk eller kan finde på at kigge på mig og pludre og smile. Jeg forsøger at give hende mere bryst og hun sutter lidt og slipper hurtigt igen, skriger lidt og vender hovedet væk. ...

Annonce

... Dernæst tager hun selv brystet igen sutter lidt og slipper hurigt og skriger, sådan fortsætter det til hun oftest giver efter og spiser lidt mere.

Før i tiden fjernede jeg hende så snart hun vendte hovedet væk men efter hun ikke tager så meget på så har jeg forsøgt at give hende ekstra. Men er det en dårlig idé at prøve at lægge hende til igen til hun tilsidst selv giver sig hen og spiser mere. Det skal også nævnes at hun kan blive let distraheret hvis der er andre i rummet derfor går min mand væk så hun ikke bliver distraheret af ham.

Med venlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder