Brev:
Supplering med flaske
7. februar 2021
Alder:
2 mdr.
Supplering med flaske
Kære Helen
Tak for dit meget grundige svar sidst om klipning af tungebånd. Vi endte med at få besøg af en ammevejleder, der vurderede, at teknikken ved brystet var fin, og at min søn nok havde kort tungebånd. Vi fik det derfor klippet af en øre-, næse-, halslæge her i sidste uge, hvor han var ca. 2 måneder.
Det blev en noget hård aften efterfølgende: Han ville umiddelbart gerne spise fra brystet, men begyndte så at afvise det, og var næsten helt utrøstelig. Vi gav ham noget panodil på anbefaling fra lægevagten, men det hjalp ikke. Vi gav ham også modermælkserstatning, så han i det mindste fik noget. Til sidst blev vi sendt ind på hospitalet for at få tjekket, om der var gået noget galt, men alt så fint ud, og da vi havde været derinde, ville han pludselig gerne spise igen heldigvis. Jeg tror måske, at han bare var træt, sulten og overstimuleret, for det gjorde tilsyneladende ikke ondt, da børnelægen så på klippet.
Nåh, men klippet har desværre ikke løst problemet - amningen føles stadig ubehagelig - og vi skal derfor til at beslutte, hvad vi så gør. Jeg vil i udgangspunktet gerne fortsætte med at amme, både fordi min søn er glad for det, og fordi det også er nemmere for mig, når vi er ude. Jeg kunne dog også godt tænke mig at spare mig selv lidt, så vi overvejer at supplere med modermælkerstatning (og ikke modermælk på flaske).
Jeg tænker umiddelbart, at en af natamningerne kunne erstattes med en flaske, så min kæreste kan tage den. Og måske en amning i løbet af dagen. Men har du nogen gode råd til, hvordan vi gør det bedst, så jeg stadig kan blive ved med at amme delvist?
Hilsen