Tandemamning

29. januar 2021

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Tandemamning

Hej Helen!

Jeg har ledt, men synes ikke jeg finder meget information om tandemamning.

Min pige er 20 måneder og da hun var lille kæmpede vi virkelig sammen med vores gode SP for at få amningen op at køre. Vi måtte supplere med udpumpning mm på flaske, men hun smed selv flasken som 6 måneders.

Nu er jeg gravid (10 uger) og jeg finder det utrolig svært at tænke på at stoppe med at amme hende. Hun er en meget glad pige, selvfølgelig dog med de normale "toddler tantrums", og hun har et ret utroligt gåpåmod ift. verden. Hun er næsten frygtløs. Jeg tror det skyldes hun får al den tryghed og kærlighed hun har brug for. Både fra hendes far og jeg og jeg tror også amningen spiller ind. Når tingene bliver for meget kan 5 eller 15 ...

Annonce

... minutter ved brystet gøre rigtig meget.

De ømme brystvorter er meget svære at gøre noget ved kan jeg forstå. - Hvis du har nogen gode råd overhovedet, modtages de med kyshånd. I sidste graviditet havde jeg meget ondt hele graviditeten...!

Kan du fortælle noget om tandemamning? Jeg kan ikke greje hvordan det foregår rent praktisk. Er det et bryst hver? Hvornår får den førstefødte lov? Og når jeg havde udfordringer med min første pige, er det så dumt at tænke på at tandemamme? Jeg ser umiddelbart flest fordele ved fx mindre jalousi (eller det bilder jeg mig ind). Hvilke ulemper er der? Måske tandemamning har et andet navn eller også er der ikke skrevet så meget om det endnu?

Håber du ved en masse om emnet!

Kærlig hilsen
En glad mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder