Brev:
Tandemamning
29. januar 2021
Alder:
20 mdr.
Tandemamning
Hej Helen!
Jeg har ledt, men synes ikke jeg finder meget information om tandemamning.
Min pige er 20 måneder og da hun var lille kæmpede vi virkelig sammen med vores gode SP for at få amningen op at køre. Vi måtte supplere med udpumpning mm på flaske, men hun smed selv flasken som 6 måneders.
Nu er jeg gravid (10 uger) og jeg finder det utrolig svært at tænke på at stoppe med at amme hende. Hun er en meget glad pige, selvfølgelig dog med de normale "toddler tantrums", og hun har et ret utroligt gåpåmod ift. verden. Hun er næsten frygtløs. Jeg tror det skyldes hun får al den tryghed og kærlighed hun har brug for. Både fra hendes far og jeg og jeg tror også amningen spiller ind. Når tingene bliver for meget kan 5 eller 15 minutter ved brystet gøre rigtig meget.
De ømme brystvorter er meget svære at gøre noget ved kan jeg forstå. - Hvis du har nogen gode råd overhovedet, modtages de med kyshånd. I sidste graviditet havde jeg meget ondt hele graviditeten...!
Kan du fortælle noget om tandemamning? Jeg kan ikke greje hvordan det foregår rent praktisk. Er det et bryst hver? Hvornår får den førstefødte lov? Og når jeg havde udfordringer med min første pige, er det så dumt at tænke på at tandemamme? Jeg ser umiddelbart flest fordele ved fx mindre jalousi (eller det bilder jeg mig ind). Hvilke ulemper er der? Måske tandemamning har et andet navn eller også er der ikke skrevet så meget om det endnu?
Håber du ved en masse om emnet!
Kærlig hilsen
En glad mor