Ammestop - Større barn

19. maj 2020

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Ammestop - Større barn

Kære Helen.

Det føles helt forkert at skrive det - men jeg synes, at jeg har brug for at stoppe med at amme min søn i nærmeste fremtid.

Min søn er 2½ år gammel - og jeg har længe gået og håbet på, at han selv ville sige stop. Hans storebror stoppede selv fra den ene dag til den anden, lige før han fyldte 2 år - og det var nemt og udramatisk.

Med lillebror går det knap så nemt. Har tit prøvet at sige nej, men han begynder at skubbe til mine hænder, hive i min bluse og græder og kæmper virkelig for at komme til. Han lægger sig altid til med et stort og sageligt smil.

Ved godt, at det er for meget, men han bliver ammet 3-4 gange om dagen. Mest i weekenden og især mens han blev passet hjemme i begyndelsen af Coronatiden.
Jeg føler, at det er begyndt at irritere mig (er rigtig svært at skrive) at ...

Annonce

... amme ham - og jeg mener, faktisk også han er ved at være for stor til det. Men vi er desværre meget uenige ;-)

Lige nu ammes han: Som det første om morgenen, lige når han kommer hjem fra vuggestue og inden han skal sove. Det kan blive en gang mere i weekenden.
Han har ellers god appetit, trives fint og er bortset fra amningen en meget glad, selvstændig og velfungerende dreng.

Tænker, at jeg gerne vil give det 3-4 uger med langsom udtrapning - eller hvad du mener, der er mest skånsomt for ham.

Kan du hjælpe mig med et forslag til en plan af, hvordan jeg stille og skånsomt kan få stoppet amningen. Synes det ville være godt, hvis han var stoppet helt inden sommerferien (først juli) da jeg fra Coronatiden hjemme med ham ved, at når vi hele tiden er sammen spørger han mere.

Mange tak for din hjælp.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet