Frustration over nedtrapning af amningen

14. november 2017

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Frustration over nedtrapning af amningen

Hej Helen.

Vi er igår begyndt på at nedtrappe amningen (morgenamningen ). Er taget væk, men igår det okai. Idag var hun meget ulykkelig og hvis vi tog nussebamsen eller nussekluden kastede hun den væk og prøvede at søge mod brystet..

Efter noget tid fik jeg afledt hende lidt, men morgenretualerne gik meget op i gråd.

Jeg syns det var yderst hårdt og gruer for når jeg om et par dage fratager hende ...

Annonce

... eftermiddagsbrystet!

Det er hårdt fordi jeg selv ikke kan være i egen krop (frygten for når amningen stopper at vi så ikke kan have det sammen trygge bånd og hvad nu hvis ikke jeg kan trøste hende nok til hun føler sig tryg ) - tryg som når hun ammer..

Er denne frustration normal?
Tackler jeg det korrekt og skal jeg lige give hende et par dage mere inden morgenamningen før jeg tager eftermiddagsamningen fra hende?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder