Nyfødt

8. juni 2016

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Nyfødt

Kære Helen

Har fortsat nogen lavpraktiske spørgsmål, og du er meget velkommen til at slå dem sammen med forrige spørgsmål.

Vi forsøger at følge din råd om amning, skiftning, amning og putning. Tit er det sådan at vores datter kan vågne fra en lur og så skriger hun bare og det eneste der hjælper er at hun bliver lagt til bryst. Hun har måske skidt her mens hun sov men det skifter vi ikke før jeg har ammet hende men problemet er jo at hun ofte kan falde hen igen når jeg så ammer og så føler jeg jo at jeg skal vække hende for at skifte hende, og det ved jeg ikke om er rigtigt at gøre. Det er jo noget nemmere hvis hun ikke rigtig falder i søvn af amningen efter en lur og så kan blive skiftet, have lidt vågen tid og blive ammet igen og så sove lur igen. Har du råd til ...

Annonce

... dette?

Som det er lige nu så ammer jeg i gennemsnit hver 1,5 time døgnet rundt og det synes jeg godt nok er ofte. Og hver amning varer i gennemsnit 10-14 min. Hvad tænker du om det? Kan du fortælle lidt om mælkeproduktionen i denne periode. Hun er 6,5 døgn nu. Min mælk er løbet til men mine bryster når stort set aldrig at blive meget spændte, da hun spiser så tit. Hun blevet vejet, da hun var 4,5 døgn og der manglede hun kun 100 g for at nå sin fødselsvægt.

Jeg ved at gråd er er spædbarns eneste sprog men da jeg tidligere har haft et kolikbarn, så sidder der lidt tilbage i en, når man hører for meget af det. Er det normalt at spædbørn græder en del og er det normalt at det eneste som hjælper er amning? Synes ikke jeg kan nusse og trøste det til at stoppe.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for dine mange professionelle og anvendelige svar. De har været os til rigtig stor gavn og hjulpet til at stå på egne ben.

Tak for denne brevkasse, som er fantastisk

Hilsen Theas mor og far