Brev:
Nyfødt
8. juni 2016
Alder:
0 mdr.
Nyfødt
Kære Helen
Har fortsat nogen lavpraktiske spørgsmål, og du er meget velkommen til at slå dem sammen med forrige spørgsmål.
Vi forsøger at følge din råd om amning, skiftning, amning og putning. Tit er det sådan at vores datter kan vågne fra en lur og så skriger hun bare og det eneste der hjælper er at hun bliver lagt til bryst. Hun har måske skidt her mens hun sov men det skifter vi ikke før jeg har ammet hende men problemet er jo at hun ofte kan falde hen igen når jeg så ammer og så føler jeg jo at jeg skal vække hende for at skifte hende, og det ved jeg ikke om er rigtigt at gøre. Det er jo noget nemmere hvis hun ikke rigtig falder i søvn af amningen efter en lur og så kan blive skiftet, have lidt vågen tid og blive ammet igen og så sove lur igen. Har du råd til dette?
Som det er lige nu så ammer jeg i gennemsnit hver 1,5 time døgnet rundt og det synes jeg godt nok er ofte. Og hver amning varer i gennemsnit 10-14 min. Hvad tænker du om det? Kan du fortælle lidt om mælkeproduktionen i denne periode. Hun er 6,5 døgn nu. Min mælk er løbet til men mine bryster når stort set aldrig at blive meget spændte, da hun spiser så tit. Hun blevet vejet, da hun var 4,5 døgn og der manglede hun kun 100 g for at nå sin fødselsvægt.
Jeg ved at gråd er er spædbarns eneste sprog men da jeg tidligere har haft et kolikbarn, så sidder der lidt tilbage i en, når man hører for meget af det. Er det normalt at spædbørn græder en del og er det normalt at det eneste som hjælper er amning? Synes ikke jeg kan nusse og trøste det til at stoppe.
Hilsen