Brev:
Opfølgning på ammeproblem
26. marts 2016
Alder:
4 mdr.
Opfølgning på ammeproblem
Hej Helen.
Tak for dit svar på mit seneste brev vedr. min 4,5 måneder gamle dreng som pludselig ikke rigtigt gad spise ved brystet.
De ting du nævner, som måske kunne ligge til grund for hans dalende interesse er ikke problemet - jeg dyrker (desværre :-)) ikke motion, har ikke skiftet parfume, har ikke spist anderledes og han bruger slet ikke sut. Jeg har dryppet hans næse med saltvand i tilfælde af at han måske skulle være lidt stoppet i næsen, men det har ikke virket som om det har været problemet.
Samme aften som jeg skrev til dig, græd og græd han hver gang jeg forsøgte at amme ham og lå ekstremt uroligt, så jeg endte med at tilbyde ham flaske med min udmalkede mælk i - og ham, som ellers ikke har villet spise af flaske, slubrede det i sig og faldt i søvn i mine arme. De følgende dage har han indimellem villet ammes, men er i de fleste tilfælde blevet stiktosset og har derfor fået enten min mælk eller MME på flaske. De 2 sidste nætter har han dog godt villet die hos mig om natten - er det fordi vi måske begge er mere afslappede her? Jeg kan godt mærke nu, at så snart det er ved at være madtid bliver jeg noget anspændt fordi jeg ikke magter at kæmpe med en sur og skrigende baby, og han har da også kun brystet i munden i 10 sek før han hyler op, men mælken sprøjter ud, så det kan ikke være fordi han bliver utålmodig, det tænker jeg i hvert fald ikke.
Så hvad pokker er der lige sket? Jeg har selvfølgelig læst at babyer på et tidspunkt helt naturligt vil 'sige farvel' til mors bryst, men synes bare det virker meget tidligt?
Nu forsøger jeg løbende at malke ud i løbet af dagen så jeg kan holde min produktion oppe, da jeg håber at kunne blive ved at amme ham om natten.
Jeg er klar over, at han lynhurtigt vænner sig til flasken og vil han kun have den er det så bare sådan det er - jeg forstår bare ikke helt, hvad der er sket.
Hilsen Charlotte