Amning og USA

29. oktober 2015

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Amning og USA

Hej Helen

Vil først og fremmest sige tak for nogle gode bøger som du har skrevet. Har dem alle og læser dem flittigt!

Første emne omhandler amning.

Jeg har to store bekymringer for tiden. Den første er at jeg vil stoppe med amning. Min datter er nu 2 mdr. gammel, og jeg ønsker ikke at amme mere af psykiske årsager. Mit spørgsmål lyder således:

1.
Hvordan trapper jeg bedst og hurtigst muligt ned? Kan du komme med et konkret eksempel på hvordan en uge med nedtrapning vil se ud, også i forhold til mælken i mine egne bryster? Overvejer at tage en pille til at stoppe mælken, det har jeg prøvet før. Går ud fra at det skal tage ca en uge. Jeg tænkte bare at starte med en flaske den ene dag, 2 flakser den anden osv. Er det den rette måde? Vil bruge den blå allomin og evt. Supplere op med den gule hvis hun får hård mave. ...

Annonce

...

2.
Kender du noget til den gule allomin med biogaia dråber? Tror det staves sådan.

Et andet emne omhandler min tur til USA.
Min mand og jeg skal 3 uger til USA til maj, der vil vores datter være 8 mdr. Fra hun er 4 mdr vil jeg starter med rutine hvor hun bliver lagt i seng ved 19 tiden hver aften. Men hvordan fungerer det når man rejser? Ikke for at være egoistisk, men har ikke tænkt mig at vi skal komme hjem hver aften kl. 19 for at hun kan sove. Vi er jo ude til senere hver dag og nyde ferien. Hvordan gør jeg så med hendes lure? Hvis hun skal have de 3 lure samt i seng kl. 19, men vi jo er på farten og kommer sent på hotellet hver dag? Ved sent mener jeg senest kl. 23-00.

Har en barnevogn og en klapvogn, har bare svært ved lige at se hvordan man får det tilpasset:)

Det var alt indtil videre.

Med venlig hilsen

Lelia-Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!