Vedr afføring og mavekneb

25. september 2014

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vedr afføring og mavekneb

Hej Helen

Jeg skriver fordi min pige på 2,5 mdr er gået lidt 'baglæns' i mave/Tarm-udviklingen:-)

Hun har fra dag 1 haft døjet med en hel del mavekneb især om natten. Hun kan sove igennem dem hvis jeg ligger og massere mave og trykker ben op mod maven, det meste af natten. Så Min lille pige får da sovet, trods det er noget uroligt, men moren er noget træt:-)

Nå men, A har altid haft meget tynd afføring og har skulle have 'hjælp' til at komme af med det. Dvs jeg skulle kører rundt om navlen og trykke ben mod mave osv. (Lige som jeg gør om natten mod luft som generer hende). Hun har altid skidt om morgen. Så efter en laaaang nat er der så bonus om morgnen.

Hun havde dog for 14 dage siden en god periode med mindre mavekneb og kom selv af med luft om natten og afføring ...

Annonce

... om dagen - stadig tynd afføring. Men nu er vi helt tilbage fra start og hendes afføring er både tyndt og eksplosivt og så ligger der en 'klump' eller to som er mere modelervoks-agtigt. Ikke remulade mere fast, som en voksens og ikke hård. Og hun presser hele natten og skal have hjælp til at komme af med prutter og afføring igen....

Jeg som gik og troet det ville blive bedre med tiden???

Vi har benyttet zoneterapi - det hjalp lidt dengang, tror du vi skal starte det op igen?
Hun får ikke D-dråber, til gengæld spiser jeg ekstra D vitamin så hun får gennem amning. Hun får semper-dråber.

Har du nogen forklaring eller gode ideer til en roligere nat uden så mange mavekneb og prutter?? ;-)

Mvh Anne

Ps hun bøvser fint, og mavekneb også begyndt at drille mere om dagen...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder