Brev:
Vedr afføring og mavekneb
25. september 2014
Alder:
2 mdr.
Vedr afføring og mavekneb
Hej Helen
Jeg skriver fordi min pige på 2,5 mdr er gået lidt 'baglæns' i mave/Tarm-udviklingen:-)
Hun har fra dag 1 haft døjet med en hel del mavekneb især om natten. Hun kan sove igennem dem hvis jeg ligger og massere mave og trykker ben op mod maven, det meste af natten. Så Min lille pige får da sovet, trods det er noget uroligt, men moren er noget træt:-)
Nå men, A har altid haft meget tynd afføring og har skulle have 'hjælp' til at komme af med det. Dvs jeg skulle kører rundt om navlen og trykke ben mod mave osv. (Lige som jeg gør om natten mod luft som generer hende). Hun har altid skidt om morgen. Så efter en laaaang nat er der så bonus om morgnen.
Hun havde dog for 14 dage siden en god periode med mindre mavekneb og kom selv af med luft om natten og afføring om dagen - stadig tynd afføring. Men nu er vi helt tilbage fra start og hendes afføring er både tyndt og eksplosivt og så ligger der en 'klump' eller to som er mere modelervoks-agtigt. Ikke remulade mere fast, som en voksens og ikke hård. Og hun presser hele natten og skal have hjælp til at komme af med prutter og afføring igen....
Jeg som gik og troet det ville blive bedre med tiden???
Vi har benyttet zoneterapi - det hjalp lidt dengang, tror du vi skal starte det op igen?
Hun får ikke D-dråber, til gengæld spiser jeg ekstra D vitamin så hun får gennem amning. Hun får semper-dråber.
Har du nogen forklaring eller gode ideer til en roligere nat uden så mange mavekneb og prutter?? ;-)
Mvh Anne
Ps hun bøvser fint, og mavekneb også begyndt at drille mere om dagen...