Amning før putning

17. oktober 2013

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning før putning

Kære Helen - tak for dine altid fyldestgørende svar!

Jeg har lige et opklaringsspørgsmål, du skrev følgende;

"Når du ammer ham, så se og lyt til hans vejrtrækning, hans øjne. Prøv at lægge ham fra dig, når du fornemmer at vejrtrækningen er blevet roligere, langsommere og når du kan se at han er lige ved at falde i søvn og endnu ikke sover tungt. Lirk brystet ud af munden på ham og erstat brystet med sutten. Han skal stadig være svøbt og han flyttes så fra din favn lige der, hvor øjnene ruller, han misser med øjnene og lige når at registrere, hvor han bliver lagt."

Hvad med at bøvse? Jeg har været så opmærksom på netop det, da min dejlige dreng har været og stadig er plaget af luft i maven. Din beskrivelse giver mig indtryk af, at han ikke skal op og bøvse, når han har ammet - er lullet i søvn ved brystet?

Nu vi lige berører netop det emne - har du erfaring med, at der er nogle ammestillinger, der skaber mere luft i ...

Annonce

... maven?

Når han vågner om natten, hvordan ved jeg så med sikkerhed om han er sulten eller bare vil have sutten?

Jeg har siden fødslen altid tilbudt ham bryst om natten for at sikre en optimal mælkeproduktion, men nu han snart er 4 måneder, er det så stadig det samme behov han vil have for føde?

Jeg har også indskrænket brugen af sut til kun at blive givet, når han skal sove. Ikke at jeg har oplevet, at min mælk ikke slår til, men jeg vil så gerne amme, så længe jeg kan, det betyder rigtig meget for mig at give ham den bedste start, nu det har været sådan en hård tid de første måneder. Så er det, at amningen har virket indtil nu virkelig noget, jeg ser som positivt.

Jeg har lidt svært ved at forstå, at han nu kan gå længere tid uden mad, jeg mener, jo større han bliver, jo mere mad har han da brug for, eller?

Hans tegn på sult er ikke nær så tydelige, som i starten. Hvor ofte skal brystet tilbydes nu?

Tusind tak igen!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!