Amning og nattesøvn - 1 uge gammel

20. maj 2013

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Amning og nattesøvn - 1 uge gammel

Kære Helen,

Jeg er i den lykkelige situation, at jeg har fået mit første barn. En dejlig lille pige, som er knap 1 uge gammel.

På hospitalet gik alt fint - hun stortrivedes.

Efter vi kom hjem fra hospitalet er - de nok uundgåelige - bekymringer startet. Spiser hun for lidt/for meget - har hun ondt i maven osv.

Sagen er den, at hun er begyndt at græde en del, når hun er vågen. Vi forsøger at afdække hendes behov, men det handler tilsyneladende altid om sult/tørst. Hun falder i hvert fald først til ro, når hun bliver ammet.

Det har nu resulteret i, at vi ammer rigtigt ofte - i det seneste døgn op mod 1 gang i timen - også om natten. Oftest synker hun blot i de første minutter og resten af tiden (mellem 5 og 30 ...

Annonce

... minutter ekstra), hygger hun bare med brystet i munden, hvorpå hun til sidst falder i søvn.

Hun sover godt og trygt i min favn, men lige så snart jeg ligger hende fra mig, vågner hun og det hele starter forfra; hun græder - vi forsøger at trøste på forskellige måder for til sidst at ende ved amning.

Vi har i dag startet op med sut for at se, om det kan give lidt tryghed og ro, men indtil videre har hun afvist.

Har du mon et godt råd til, hvordan vi skal gribe det an både i forhold til amning, trøst og nattesøvn?

Alle jeg kender har haft stille og rolige babyer, der ikke har grædt - så føler, at vi må gøre noget forkert, siden vores lille datter ofte er ked af det.

På forhånd mange tak for dit svar!

Mange hilsner

Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.