Afvænning

10. februar 2013

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Afvænning

Hej Helen.

Da min kone er thai, skiver jeg på begges vegne. Vi er bosiddende i Thailand og har følgende spørgsmål vedr. vores datter, Mirabella, f. 18.11.2011, hun er altså næsten 15 mdr. gammel. Hun er sund og rask og har en bunke energi. Mine gener, jeg er dansker, er meget fremtrædende i hende, således også hendes kropsbygning. Hun vejer 8,3 Kg og er 77 cm høj.

Vi kunne godt tænke os, at min kone stopper amning. Hun ammer morgen, middag, aften og om natten. Bella spiser anden fast føde i form af ca. 20 theskefulde mad i løbet af dagen. Hun er viljefast og har aldrig ...

Annonce

... villet have sut eller sutteflaske med mælkeerstatning hverken når vi er der eller hun en gang imellem bliver passet af mormor.

Spørgsmål: Hvordan foretager vi en afvænning mest humant (vi går begge hjemme og er omkring hende hele dagen).

Tillægsspørgsmål: I løbet af en måned skal vi flytte ind i en ny lejlighed som vi er ved at sætte i stand. Hun kender lejligheden da vi bor i en anden lige ved siden af. Ville det være en god ide at vente med afvænningen til vi skal flytte er ville det være for meget for hende?

På forhånd tak for dit svar.

Hilsen
Titima og Mogens

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Hvor blev jeg glad for, at du også mener, at min moderlige intuition har noget på sig. At få at vide at ens intuition kan være ok, giver selvtillid. Giver troen på, at man godt kan finde ud af at være mor...

TAK, Lene