Brev:
Afvænning
10. februar 2013
Alder:
15 mdr.
Afvænning
Hej Helen.
Da min kone er thai, skiver jeg på begges vegne. Vi er bosiddende i Thailand og har følgende spørgsmål vedr. vores datter, Mirabella, f. 18.11.2011, hun er altså næsten 15 mdr. gammel. Hun er sund og rask og har en bunke energi. Mine gener, jeg er dansker, er meget fremtrædende i hende, således også hendes kropsbygning. Hun vejer 8,3 Kg og er 77 cm høj.
Vi kunne godt tænke os, at min kone stopper amning. Hun ammer morgen, middag, aften og om natten. Bella spiser anden fast føde i form af ca. 20 theskefulde mad i løbet af dagen. Hun er viljefast og har aldrig villet have sut eller sutteflaske med mælkeerstatning hverken når vi er der eller hun en gang imellem bliver passet af mormor.
Spørgsmål: Hvordan foretager vi en afvænning mest humant (vi går begge hjemme og er omkring hende hele dagen).
Tillægsspørgsmål: I løbet af en måned skal vi flytte ind i en ny lejlighed som vi er ved at sætte i stand. Hun kender lejligheden da vi bor i en anden lige ved siden af. Ville det være en god ide at vente med afvænningen til vi skal flytte er ville det være for meget for hende?
På forhånd tak for dit svar.
Hilsen
Titima og Mogens