Brev:
Vågner om dagen efter 40 minutter / mavekneb
13. april 2012
Alder:
2 mdr.
Vågner om dagen efter 40 minutter / mavekneb
Hej Helen
Vores lille pige er lidt over 2 måneder nu. Hun har fra starten af været god til at sove om natten (afbrudt af amning hver 3./4. time), men har samtidig døjet med maven om dagen - eller det vil sige, det gætter vi på er problemet ... Hun bliver nemlig ofte urolig i sine dagslure efter 30-40 minutter, vrider sig, bliver rød i hovedet, klynker lidt osv. Nogle gange lykkes det hende at få en prut ud, og så falder hun til ro, men for det meste skal hun hjælpes. Jeg plejer at vugge hende, f.eks. i barnevognen, tilbyde sutten osv., og så falder hun ofte i hen igen med det samme, men jeg kan godt gentage dette mønster i en times tid før det går over. Ud over at det er synd for hende med så urolig søvn, får jeg ikke så mange stunder til at tanke op - så jeg håber på et godt råd?
Jeg tænker at det er bedst at hjælpe hende videre i søvnen, men burde jeg tage hende op istedet?
Jeg sørger ellers for at holde hende aktiv i dagstimerne, både med hensyn til at komme om på maven, pludre med hende, lade hende gribe efter ting, osv. Jeg prøver også at cykle med benene og massere maven ved hvert bleskift. Jeg ammer hende som regel fra et bryst af gangen og er opmærksom på at komme ind til den fede mælk, samt få hende gylpet bagefter.
Hun tager ellers fint på i vægt, har afføring flere gange om dagen, og virker tilfreds i de vågne timer.
Venlig hilsen
Nina