Ammestop - 23 mdr.

12. marts 2012

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Ammestop - 23 mdr.

Kære Helen

Jeg står overfor at ville afslutte amningen af mit 4. barn som snart bliver 2 år.
Jeg har tidligere ammet i alt fra 9 mdr til 15 mdr og det har for mig altid været sværere at stoppe end at komme igang. Jeg har kort sagt nydt det. Og det har specielt min yngste datter også. Men nu er jeg ved at savne voksenlivet og synes jeg gør min datter en bjørnetjeneste ved at fortsætte. Hun ammer mange gange i løbet af en dag også flere gange om natten.

Min mand og jeg tog en beslutning om at han ville tage over og køre en weekend i familiens sommerhus med Svigermor som backup og jeg skulle blive hjemme med Carbergolin. Skal sige at min mand tidligere ifm nattevagt har passet hende, men hvor jeg hjemvendt og med mælkefyldte bryster, ikke har kunnet stå i mod.

Og turen til sommerhuset gik godt, faderen fik lov at være sammen med sin datter under nye forhold og det har forstærket deres forhold. Farmor var også på banen og de gjorde begge et stort stykke arbejde. Det var så op til mig at fuldbyrde projektet ved hjemkomsten. Det medicinske ...

Annonce

... ammestop var ikke specielt vellykket, men jeg tror det har meget at gøre med at jeg ammede så meget.

Men da jeg så min lille pige efter at have savnet hende så.. ja ord dækker ikke.. og føle presset og forventningen om at træde i karakter og stå fast (da det jo også var mit ønske, og de var trætte efter to nætter ned afbrydelser), væltede min verden. Jeg kunne ikke afvise hende efter at have savnet så meget. Så efter hun havde grædt i en halv time og presset og, følte jeg, kritikken af min håndtering, gav jeg op. Jeg følte jeg svigtede hende. Det kom til at handle om helt andre ting.

Nu står jeg jo så rimelig alene om ammestop.
Faktisk vågnede min datter kun en enkelt gang natten efter hjemkomst og jeg tror på weekenden på ingen måde er spildt.
Men hvordan kommer jeg videre?

Jeg har stor respekt for dine holdninger og er taknemmelig for at du har bragt det kontroversielle emne om børns gråd ifm putning op. Det er selvfølgelig forældrene der har ansvaret, men vores børn må ikke miste tilliden til at vi er der for dem.

Med venlig hilsen
Hanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge