Brev:
Amning og uro
7. december 2011
Alder:
4 mdr.
Amning og uro
Hej Helen.
Tak for dit svar på min første henvendelse. Det var meget givende og beroligende at læse dit svar.
Jeg skriver til dig igen vedrørende en anden bekymring. Vores datter har haft adskillige dage her på det seneste, hvor hun er meget ked af det. Hendes gråd starter som regel ved en mislykket amning, hvor hun afviser brystet i stor protest. Hun er tydeligvis sulten (sutter på sin hånd, sutteklud osv.), men afviser brystet ved at kaste hovedet bagover og laver "flitsbue", så snart jeg gør anledning til at lægge hende til.
Jeg beroliger hende ved at trøste og derefter aflede med leg og prøver så at lægge hende til igen efter 10-15 min., men ofte med samme resultat. Sådan kan det fortsætte over nogle timer. Undervejs i disse seancer bliver hun som regel træt at hun er på nippet til at sove, men vil ikke overgive sig, så resultatet bliver en meget sulten og overtræt pige.
Jeg troede i starten, det handlede om, at hun blev utålmodig over, at mælken løber lidt langsommere til eller hun ikke bliver mæt nok sidst på dagen, men nogle gange når hun ikke engang at gå igang med at sutte, inden hun bliver ked af det. Hun skriger faktisk i det øjeblik, jeg tager brystet frem.
Jeg er i øvrigt meget opmærksom på at tilbyde hende hyppigt bryst sidst dagen for at få hende fyldt godt op til natten, hvor hun vil ammes op til 4 gange, men det er svært, når hun ikke vil ammes i flere timer i streg.
Hilsen