Amning og uro

7. december 2011

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Amning og uro

Hej Helen.

Tak for dit svar på min første henvendelse. Det var meget givende og beroligende at læse dit svar.

Jeg skriver til dig igen vedrørende en anden bekymring. Vores datter har haft adskillige dage her på det seneste, hvor hun er meget ked af det. Hendes gråd starter som regel ved en mislykket amning, hvor hun afviser brystet i stor protest. Hun er tydeligvis sulten (sutter på sin hånd, sutteklud osv.), men afviser brystet ved at kaste hovedet bagover og laver "flitsbue", så snart jeg gør anledning til at lægge hende til.

Jeg beroliger hende ved at trøste og derefter aflede med leg og prøver så at lægge hende til igen efter 10-15 min., men ofte med samme resultat. Sådan kan det fortsætte ...

Annonce

... over nogle timer. Undervejs i disse seancer bliver hun som regel træt at hun er på nippet til at sove, men vil ikke overgive sig, så resultatet bliver en meget sulten og overtræt pige.

Jeg troede i starten, det handlede om, at hun blev utålmodig over, at mælken løber lidt langsommere til eller hun ikke bliver mæt nok sidst på dagen, men nogle gange når hun ikke engang at gå igang med at sutte, inden hun bliver ked af det. Hun skriger faktisk i det øjeblik, jeg tager brystet frem.

Jeg er i øvrigt meget opmærksom på at tilbyde hende hyppigt bryst sidst dagen for at få hende fyldt godt op til natten, hvor hun vil ammes op til 4 gange, men det er svært, når hun ikke vil ammes i flere timer i streg.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina