Brev:
Uro
29. november 2011
Alder:
2 mdr.
Uro
Kære Helen
Vores datter har pludselig haft en del aftener den tid sidste tid, hvor hun er meget ked af det. Vi prøver alt, men hun får kun kortvarig ro - når jeg ammer, på pudslebordet, når vi går med hende, eller når hun ligger på vores arm på sin mave.
Det er frustrerende, når vi ikke tidligere har oplevet det, og ikke helt ved, hvad der er galt. Er det mon vrøvl med maven? Vi har lige fået vejet hende, og hun tager på som hun skal, så jeg tror ikke hun vil ammes fordi hun ikke får nok - mere fordi det giver hende ro og tryghed. Til gengæld har hun kun afføring ca. en gang om ugen og prutter rigtig meget - hun græder ekstra meget, når der kommer en prut.
Om natten sover hun fint. Vi får ro på hende omkring 22 tiden, og går i seng samtidigt som hende. Om natten bliver hun ammet en enkelt gang, og er nem at putte igen. Men om dagen sover hun ikke ret meget, og kan godt være vågen 4 timer i streg, hvor hun også i dette tidsinterval bliver ammet og pudslet. Jeg holder meget øje med hendes signaler, men hun virker ikke træt, og når jeg forsøger at putte hende græder hun som pisket. Hvor lang tid skal jeg forvente, at hun er vågen ad gangen inkl tid til at amme og pudsle? Hvad søren skal vi prøve at gøre for at give hende ro?
Med venlig hilsen
Karina