Brev:
Modermælk fra sutteflaske
3. november 2011
Alder:
4 mdr.
Modermælk fra sutteflaske
Hej Helen
Jeg vil gerne vænne min datter til at hun en gang imellem får mælk fra en sutteflaske af sin far. Det er praktisk, at det kan lade sig gøre i vores familie. Jeg er ikke så glad for at give hende modermælkserstatning, men vil i stedet hellere pumpe min egen mælk ud og give hende det.
Vores datter har aldrig fået sutteflaske før, så jeg er lidt i tvivl om, hvordan vi skal gribe tilvænningen an. Både hvad angår at lære hende at sutte på sutteflaske, men også at vænne hende til, at det er far som giver mad.
Hvornår på dagen er bedst, og hvor meget skal hun have at spise?
Hvornår vil det også være mest hensigtsmæssigt at jeg malker ud? Min datter får et bryst pr. måltid.
Med venlig hilsen
Malene