Amning eller flaske - tvillinger

30. januar 2011

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Amning eller flaske - tvillinger

Hej Helen

Ja jeg er i god tid, men har rigtig mange tanker i hovedet. Vi skal have tvillinger til sommer og det er med meget blandede følelser, da det jo ikke er så længe siden vi mistede vores søn.
Men nu er vi så i den situation det er tvillinger vi skal have, og med det er der mange spørgsmål.

Et af dem vil jeg høre om nu og det er omkring amning eller flaske. Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal næste gang. Med min søn ville jeg ikke, men til sidst blev jeg enig med mig selv om at give det en chance. Jeg kom jo så ikke til at amme, men malkede ud de 2 måneder hvor vi var indlagt og så gled det helt naturligt ud og han begyndte på modermælkserstatning i stedet. Amningen kom aldrig op at køre efter indlæggelsen og han ...

Annonce

... blev aldrig rigtig god til at spise pga. hjertet...

Nu er jeg så meget i tvivl om hvad jeg skal næste gang. Vi får jo nok ikke så store børn nu det er tvillinger. Jeg kan bare ikke lige gennemskue hvad der er nemmest når der er to. Det billigste er jo amning :) Og det er lige ved hånden. Men vi får sådan en brug for hjælp, og kunne være dejligt at andre lige kunne give en flaske (specielt faren). Men jeg kan ikke lige se om der er for meget arbejde med det. Jeg ved heller ikke om jeg har modet til at kæmpe for at få en amning i gang.

Har du nogle råd omkring amning/flaske ved tvillinger???

Tak for en rigtig god brevkasse. Der kommer helt sikkert flere spørgsmål herfra den næste tid :)

Hilsen en kommende tvillingemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor