Brev:
Vil ikke ammes så ofte mere
24. januar 2011
Alder:
4 mdr.
Vil ikke ammes så ofte mere
Kære Helen.
Jeg har et spørgsmål vedr. amning af min 4 mdr. gamle dreng - de sidste 3 dage, har han ikke villet ammes så hyppigt som vi plejer. Jeg ammer ham fx når han vågner om morgenen ca. kl 7-8 og så inden han skal have sin første lur ved 9-10 tiden. De sidste dage, har han fx ikke villet spise inden den næste lur - han græder og vrider sig, når jeg vil lægge ham til brystet, og jeg bliver så nødt til at putte ham uden mad. Han sover så som han plejer, mellem 2-3 timer og spiser så, når han vågner igen.
Jeg er begyndt at pletbløde, måske kan dette have en betydning? Han vejer 6,8 kg og er 65 cm lang, så han ligger fint på sin kurve.. Og er ellers glad og tilfreds. Kan det også bare være, at han ikke er så sulten nogle dage? Sådan kan vi andre jo også have det..
Jeg ammer ca. hver 3. time om natten også, og de sidste par morgener har han ikke villet spise før der er gået lidt tid når han har været vågen lidt - jeg undrer mig bare lidt, for jeg synes jo at i takt med at han bliver større, burde han have brug for mere mad og ikke mindre..
Venlig hilsen Mor