Brev:
Hvornår stoppe med at amme?
30. december 2010
Alder:
4 mdr.
Hvornår stoppe med at amme?
Hej Helen..
Mens jeg venter på svar på mit andet spørgsmål, melder der sig lige et mere... Hvornår plejer man oftes at stoppe med at amme?
Nanna er lige blevet 4 mdr, men viser ikke interesse for mad endnu. Så det varer nok lidt inden jeg kan begynde på grød. Hun sov stort set de første 3 mdr væk, og jeg synes hun er en lille smule "bagud" i forhold til sine søskende mht. fx at rulle og vende sig. Kan det have noget med at gøre, hun har sovet så meget?
Kan mærke hun kommer efter en masse ting nu, og lige som er "vågnet" rigtig op:o)
Jeg synes det er svært med det der amning, for mange forventer nærmest at man starter med grød, så snart de er 4 mdr og når de så er 6 mdr, stopper man helt med amningen. Og synes tit jeg får indtrykket af, at nu er hun jo ikke en "baby" mere for nu må hun jo få grød!
Jeg har overhovedet ikke travlt med at komme i gang, og det skal foregå i Nannas tempo.
Men hvornår trapper man helt ud af amningen? Og hvornår er det bedste at stoppe helt?
Godt nytår;o)
De bedste hilsner og tak for alle dine gode svar indtil videre...
Jannie