Brev:
Amning eller sutteflaske
3. december 2010
Alder:
0 mdr.
Amning eller sutteflaske
Hej Helen.
Jeg er gravid igen og skal føde til januar.
Vi har en datter på ca. 20 måneder. Da hun blev født havde jeg problemer med at få amning til at fungere, brugte suttebrik, og kunne kun få amning til at fungere på det ene bryst.
Nu kommer tankerne naturligt, om jeg vil få lige så store problemer. Det er der selvfølgelig ikke nogen, der kan vide på forhånd.
Jeg har derfor tænkt mig at give det et forsøg med amning. Men hvis det nu bare ikke fungerer og jeg slet ikke kan få ordenlig gang i det, så er der mulighed for flaske.
Men lad os sige at vi kommer hjem fra sygehus og jeg efter noget tid finder ud, at jeg igen ikke kan få det til at fungere. Hvor meget skal jeg så give den lille baby i en sutteflaske?
Har læst noget med 1/6 af dens vægt. Det er vel individuelt. Jeg tænker om jeg "bare" skal give den indtil den selv siger stop ?
Jeg har jo kun erfaring med amning, hvor jeg med min datter kunne lægge hende til brystet rigtig rigtig tit. Foregår det på samme måde med et flaskebarn.
Hvis de har spist og så en time efter er urolige osv. skal man så forsøge med en flaske mere? Eller holder man sig til det beskrevne med f.eks. hver 3. time ?
Med venlig hilsen
Jette