Brev:
Vække baby om natten for at amme?
20. september 2010
Alder:
4 mdr.
Vække baby om natten for at amme?
Kære Helen,
Det undrer mig lidt, at det anbefales at vække en baby midt om natten for at amme, hvis barnet fx sover mere end 6 timer i stræk.
Er der et fysisk behov for, at barnet får mælk om natten? Eller er det primært for at få proppet nok måltider i barnet? Således at det altså ikke er nødvendigt, hvis barnet spiser 6-8 gode måltider i løbet af dagen. Man skulle tro, at barnet ville melde sig selv, hvis det havde behov for en ammetår, også om natten... og det er jo ikke nattesøvn man rutter med, når man har et spædbarn. Og risikerer man ikke at give barnet dårlige sovevaner?
Med venlig hilsen
Minna