Brev:
Amning og flaske - 4 mdr.
14. august 2010
Alder:
4 mdr.
Amning og flaske - 4 mdr.
Hej Helen
Jeg er blevet i tvivl ang. amning og flaskegivning. Jeg læser jo lidt af de andre breve herinde :-) Flere steder har jeg læst at børn skal have flaske ellers ammes til de er ca. 12 mdr.
Jeg ammer min datter på 4½ mdr og vi trives begge med dette :-). Er lige begyndt på grød til frokost og vand af kop.
Mit spørgsmål er hvor lang tid det er nødvendigt at amme? Jeg trives med at amme, men har måske ikke tænkt mig at gøre det til hun er 10-12 mdr.
Er det derfor en god ide at introducere en flaske, f.eks. til natten? Og hvad hvis hun ikke vil tage den? Hun vil ikke tage en sut, selvom vi har prøvet gentagne gange.
Jeg havde en formodning om at skemad efterhånden ville fylde så meget at amning/flaske ville forsvinde (måske når hun var ca. 8 mdr) og så få mælk af kop i stedet for.
Med venlig hilsen
Mette