Vores datter vil ikke spise i bund

8. august 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vores datter vil ikke spise i bund

Hej Helen

Tak for dit svar for en uges tid siden. Vi har nu afprøvet nogle af de teknikker, de foreslog - og vi har helt sikkert fået en mere medgørlig datter om aftenen med knap så mange mavekneb og skrifture. Dog tager hun stadig ikke så lange lure om dagen - vågner efter 20-30 min. og jeg må så gentagne gange vugge hende i barnevognen før hun (måske) tager et ekstra nap igen.

Som du skrev sidst, kunne jeg forsøge mig med at mætte hende godt op ved at amme hende, skifte hende og så lade hende tage toppen af det andet bryst inden luren. Imidlertidig kan vi dig dog ikke få hende til at spise i bund ved mit bryst. Før var det et problem primært om aftenen, nu starter det gerne over middag. Hun spiser ganske kort ved mig, måske 5 min., så begynder hun at sparke arrigt med sine ben, fægte med armene og vride sig.

Jeg prøver tit at aflede hende lidt, men lige så snart jeg lægger hende til igen, starter hun igen - og tit ender det med hun går helt op i en spids. Nogle gange oplever jeg, at det er lige så snart mælken løber til, hun begynder at afvise. Det eneste tidspunkt jeg kan få hende til at spise i bund, er når hun er ...

Annonce

... meget meget træt - og ligger ganske stille i mine arme med næsten lukkede øjne.

Jeg er lidt i vildrede, for jeg ved jo, at tager hun kun toppen af mit bryst, så får hun kun den tynde mælk. Og jeg kan jo ikke fortsætte med kun at give hende fra det ene bryst det meste af dagen - og desuden har det vel også en negativ effekt på min mælkeproduktion?

De sidste dage har hun haft en meget græsgrøn afføring - kan det også have nogen sammenhæng?

I går prøvede vi at give hende en flaske med min udmalkede modermælk, efter hun havde afvist mit bryst - den tog hun! Men vi er da efterhånden ved at være lidt bekymrede for, om hun nu tager det på, hun skal. Sidst sundhedsplejersken var på besøg var d. 21/7, da vejede hun 4400. I dag d. 8/8 vejer hun 4800. (blev født d. 1/6, en måned før termin og altså derfor præmatur). Lige nu bliver hun ammet ca. hver anden time - skal jeg mon fortsætte med det, strække den yderligere eller lægge hende til oftere?

Håber du kan hjælpe med endnu et par råd - jeg vil meget gerne fortsætte med at amme, har nydt det indtil nu og ved jo også at min modermælk er bedst for hende.

Med venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor